85% от вноса на дизелово гориво е бил в сивия сектор. Това показва сравнението на данни след като контролът в данъчните складове за горива бе затегнат.
Вносът за една седмица на дизелово гориво от 1 014 088 е намалял на 175 226 литра, съобщи финансовият министър Симеон Дянков на пресконференция, на която представи резултати от съвместните проверки Министерство на финансите, Агенция „Митници" и Национална агенция по приходите (НАП) .
Според него намаленият внос на дизелово гориво 6 пъти показва, че делът на сивия сектор е над 85%.
Подобна е ситуацията и при базовите масла, които са намалели над 60 пъти в сравнение със същия период през юли.
За предпоследната седмица на миналия месец вносът на базови масла е бил над 2 милиона литра, докато за същия период този месец количеството е 34 390 литра.
От тези данни пък следва, че 99% от пазара на базови масла в България е част от сивата икономика, заяви министъра на финансите.
„Това е само за една седмица, но това показва обема на сивата икономика и показва къде ние губим от акцизи", коментира министърът.
По думите на Дянков така може да се определи и кои са фирмите или физическите лица, които излизат от дейността при затягането на контрола, и съответно върху тях може вече да се насочат по-конкретни проверки. Те са започнати още от днес, увери министърът.
Според данните от събраните приходи от акцизи тази година употребата на алкохол е с 37% по-малко, посочи Дянков. Според него това е съмнителен резултат и затова от днес е започнала инспекция на най-големите производители в този бранш.
Министърът посочи и че се прави цялостен анализ къде изтичат средства и в началото на следващата година ще се предложат нормативни промени, за да има друга законова база, която да подпомогне работата между НАП и Агенция „Митници".
„Оказа се, че в тези следващи месеци, когато трябва да повишим приходите, на митниците ще се наложи да връщат много средства", каза директорът на НАП Ваньо Танов.
Като пример той посочи краткия срок за реализацията на цигарите със стар образец бандерол и каза, че Агенция „Митници" ще трябва да възстанови около 130 милиона лева акциз, заради унищожените големи количества готова продукция.
Той съобщи още, че се планира данъчните складове за горива да бъдат оборудвани с онлайн връзка с митниците.
Обмисля се и въвеждането на система, която да следи входа и изхода на данъчните складове за алкохол.
Gozilla
на 30.08.2009 в 13:30:38 #12Haho
на 30.08.2009 в 13:15:35 #11Звучи твърде популистко с тези опосредствени сравнения за внаса и генералните изводи за контрабандата... Чак пък 85 процента, чак пък 90% .... То излиза, че има вече таен петролопровод Бургас - Одеса и от него тече ли, тече... Айде малко по-скромно с популизма!!!Едва ли не цялата държава е от измамници, па управляващите до един са света вода ненапита... Като знам колко лайна има сред тях, скоро и герберите ще вземат да миришат...
rusnache
на 30.08.2009 в 12:55:45 #10Лора, чети внимателно и ще схващаш, получава се, че първа група в Лукойл имат по-ниска цена от внесеното гориво от Гърция. Ако не знаеш, да те светна в цяла европа, много от бензиностанциите са на самообслужване. Плащаш с дебитна карта или с евро или с местна валута с помоща на пост терминал или другата джаджа което разпознава банкноти. Горивото в България се в внася с танкери само от Ромпетрол и Лукойл. Във Варна Газтрейд имат разтоварище, но то е газово и не може да поеме голями количества ( дори малък танкер ). Останалия внос е на ЖП или автоцистерни. Като цяло то не е контрабанда, незабелязано през митница не минава нищо, просто в последствие със скатан акциз и ДДС става контрабанда. И пак казвам, че ако не се прави тая галимация с Акциз и ДДС, то просто вноса е невъзможен, респективно целия пазар бива завладян от Ромпетрол и Лукойл, а като се има в предвид това, че Ромпетрол не продават кой знае колко, всичко остава в ръцете на Лукойл. Е това ли е идеята?
Трезвият глас
на 30.08.2009 в 10:30:09 #9На този да не му има не6то? Дизелът да се се внася в куфари, раници или варели? Основна 4аст се доставя с танкери!!! Ако и цял танкер се пропусне, това не е без знанието на съответните държавни служби!!!
rusnache
на 30.08.2009 в 00:20:16 #8Кеке, понеже си много отворен на тема контрабанда с горива, нека ти кажа образно каква е схемата. Регистрираш регистриран вносител, внасяш си като пич гориво, гаранцията в банката за Митници трябва да покрива 1.2 от акциза на внесеното, демек с 20% повече пари трябва да има. Внасяш си, внасяш си като поп. През това време си си регистрирал 10 фирми на цигани и 2 абсолютно чисти фирми. Внесеното се продава на фирмите на циганите, после те го продават на 2-те чисти. В крайна сметка ДДС-то се изпарява, като 10-те фирми остават да го дължат на държавата. Никой с пръст не може да те барне. Отделно си купуваш фактури за ремонти за по 200 000лв ДДС и те ти как на всеки 3 месеца спокойно можеш да си викаш ревизия в чистите фирми, да си възстановяваш ДДС по 500 000 - 600 000 хиляди и да ти дреме на пампалея. Като цяло каналите не се държат от никой на вноса. Червените са Лукойл, винаги са водили борба срещу вноса. По тяхно време измениха закона за военновремения запас. А да те светна защо трябва да крият ДДС и акциза на пропан-бутана вносителите. Просто е. Военно времения запас задължава всеки внесъл гориво от чужбина, регистриран или не регистриран вносител да представи военновремен запас в лицензиран склад. За светлите горива обикновенно е между 30 и 40 процента, пропан бутана може да е до 70 процента, но може да се представя в бензин или дизел. Демек кажи ми ти, на каква печалба трябва да продаваш, че да можеш да си позволиш 40% от внесеното ти количество да го заделяш настрани и да си плащаш за съхранение на лицензиран склад? Май е меко казано невъзможно. А ако си мислиш, че крачката е огромна, днес цената на Джет Оил Гърция е 540 долара/1000л - Дизел 0.02% сяра с 2% биодизел ( стандарт на европа, от 2010-та трябва да е 5% ). И сега почвай да смяташ, умножи по 1.37 курса на долара, добави 600лв акциз, после обложи с ДДС и добави транспорт 60лв и се получва цена 40-тина лева под Лукойл, но първа група в Лукойл имат отстъпка 150лв. Демек ти в тея 40лв на тон трябва да успееш да си намериш клиент който да ти го земе на 20лв под Лукойл, демек 20лв на тон за теб. А сега сложи данък печалба върху тях, станаха 18лв, а сега сложи заплати на персонала в офиса, щото некой требва да пише фактури и тн и тн. А сега не забравяй, че можеш да продадеш само 60% от това което си внесъл. И какво излиза, че ако не гърбиш ДДС и Акциз, е по-далавера да купуваш от Лукойл. Е да де, ама дали е разумно пък само една фирма да диктува пазара на горива? Базите на Еко Елда, РомПетрол и ОМВ се съобразяват с цената обявена от Лукойл, тоест те си ги договарят по между си. И какво излиза, че ако искаш да внесеш, ще фалираш. Вместо държавата да дава възможност за развитие на конкуренцията, тя я смачква оставяйки пазара в ръцете на голямите. Всичко това стана по време на Станишев ( на клада да го изгорят дано, с камъни да го убият, светкавица да го изтресе, чръвеи да го изядат ). Така, че преди да коментираш на кой са контрабандните канали на горива, се запознай с това как стоят нещата. И да предпочитам някой да гърби ДДС и акциз, аз да имам цена под Лукойл, при това добра, да си го продавам с 3-4 стотинки под другите на колонка, хората хем по-евтино гориво имат, хем аз повече продавам. А това, че някой гърби държавата, еми държавата да направи така нещата, че да не се налага да бъде гърбена. А ако иска да спре вноса на горива, просто да го забрани за фирми с капитали под 20 милиона. Много малко могат да извадят доказани 20 милиона, да не кажа, че се броят на пръсти.
keke25
на 29.08.2009 в 23:41:57 #7Цялата контрабанда се контролира от червенюгите.90% от днешните нови канали са старите на ДС.Червенюгите са проклятието на България.Те трябва да бъдат избити заради геноцида над българския народ.До девето коляно включително и родата на съпругите им.
Да живее България.
alibaba
на 29.08.2009 в 23:34:29 #685% от сивия сектор - в дизела.
Shop-lifter
на 29.08.2009 в 22:39:35 #5Сега ще затворят 10 селски казана, но няма да пипнат големите. А разчистването на пазара на горива е в полза на една фирма с руски капитал. Ха сега деца кажете...
балкандо
на 29.08.2009 в 21:39:40 #4Където са големите пари - там са големите кражби. Нищо сложно. п.п. Ваньо Танов - шеф на НАП
Нали преди седмица стана шеф на Агенция митници. Сега в НАП ли отиде или ги обединиха 
RVM
на 29.08.2009 в 21:21:38 #3защо пък да я нямаше ако не бяха крадците. просто ако сега наистина затегнат нещата бая неща ще поскъпнат но и бизнез средата ще се изчисти и че има място за нормален бизнес.
akme
на 29.08.2009 в 20:04:19 #2pantafil
на 29.08.2009 в 18:49:57 #1Ако не беше сивата икономика кенефистан отдавна нямаше да го има на картата