Дори правителството да реши да намали акциза върху дизела за оставащите няколко месеца на годината, това ще доведе до поевтиняване на горивото само с 4-5 стотинки и няма да реши проблемите на превозвачите.
Това смята директорът на Дирекция "Данъчна политика" към финансовото министерство Людмила Елкова.
България въведе изпреварващо акцизната ставка за дизела, която по график трябваше да действа през 2010 г.
Елкова се съгласи, с това, че България е изпреварила наистина с една стъпка.
Тя обаче коментира, че би могло принципно да се намали акциза до размера на това, което всъщност трябва задължително да се постигне. Намаляването няма да е за повече от 6 месеца, тъй като ние 2009-та отново трябва да се увеличи акцизната ставка.
"Акцизът и цената не са в пряка връзка. Намаляването на акциза по никакъв начин не значи намаляване на цената", бе категорична Людмила Елкова.
Припомняме, едно от исканията на превозвачите, които започнаха от днес протести, е за намаляване на акциза или за неговото премахване, докато трае кризисното положение. Друго предложение на превозвачите е да се започне да се възстановява ДДС-то върху горивата.
Протестите се провеждат днес в 28 града на страната. Те са само предупредителни, като превозвачите ще изчакат до сряда отговора на техните искания от страна на премиера Станишев и министъра на финансите Орешарски.
fire
на 19.05.2008 в 17:13:22 #11Акцизът и цената на дизела не са в пряка връзка *********************************** ХМ, а кое?
ДЕДО ЛАЗО
на 19.05.2008 в 16:50:13 #10Фрапиращо по-високата цена на бензина в България идва от налагания от нашето правителство акциз върху горивата. За всеки литър бензин, който Нефтохим произвежда, трябва да плаща на държавата акциз от около 50 стотинки.Това допълнително, освен всички останали данъци. Защо?
ДЕДО ЛАЗО
на 19.05.2008 в 16:48:49 #9В една от най-бедните държави в Европа, литър бензин струва - над 2 лв. Тази държава, познахте, е България.
ДЕДО ЛАЗО
на 19.05.2008 в 16:47:21 #8Днес, един галон бензин в САЩ човек може да си купи за $2.87. Тъй като галонът е равен на 3.78 литра, а доларът - на 1.262 лв, излиза, че в най-богатата държава в света литър бензин струва 0.96лв
ДЕДО ЛАЗО
на 19.05.2008 в 16:15:36 #7Акцизите са наричани още “данъци на греха”. В последствие с увеличаване потребностите на държавния бюджет с акцизи се облагат все по-широк кръг от стоки. Така постепенно те се превръщат в универсален оборотен данък
Гоце
на 19.05.2008 в 16:13:52 #6Превозвачите от 1994г. си възстановяват ддс за горивата!!! А думите "...само 4-5 стотинки ще падне цената" са признание за ужасно високата цена на дизела. Държавните ставки в горивата надали ще се намалят, понее в бюджета е заложен излишък - пък идват избори...
шемет
на 19.05.2008 в 16:10:13 #5ГДР-то е прав!! Друг е проблема. Акциза ни е един от най-ниските в Европа. Заплатите също. Е как тогава цената на дизела ни е горе долу същата, като в ЕС?! Дали "братушките" от ЛукОил не ни "попържват", а? Това си е монопол, та дрънка!!!
Baba
на 19.05.2008 в 12:15:59 #4ЛЪЖЦИ. ИЗМАМНИЦИ. ОГРАБИХТЕ НАРОДА. САМО ГРАЖДАНСКО НЕПОДЧИНЕНИЕ БИ ОПРАВИЛО НЕЩАТА СПОРЕД МЕН.
Nik604
на 19.05.2008 в 11:53:37 #3ЛЪЖЕШ!!! И ЗАЩО "ТРЯБВА" 2009 ОТНОВО ДА СЕ ПОВИШИ АКЦИЗА??!! КОЙ ТИ КАЗА ТОВА!!?? ЛЪЖЕШ!!! ВЪН КРАДЦИТЕ ОТ ПРАВИТЕЛСТВОТО!!!
Рошко
на 19.05.2008 в 11:42:06 #2Да , а кой ще ги плати тези милиарди , за да запълни дупката в бюджета? Пак ние , така че проблемът остава за нас. На който не му харесва цената , да се обърне към алтернативни варианти за превоз - автобус , влак , колело или автомобили с електричество.
ББ
на 19.05.2008 в 11:27:00 #160 % от цената на дизела се прибира от държавата под формата на акцизи, данъци и такси.
Ако тези 60 % се намалят наполовина цената ще стане съвсем друга и няма нужда тъпият комуняга сложен за министър да се прави на ущипана госпожица 