Разделено преминаване на Лот 3.2 от АМ "Струма" през Кресненското дефиле е най-предпочитаният вариант за реализацията на проекта. Това показва социологическо проучване, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Вариантът за преминаване на АМ "Струма" през Кресненското дефиле чрез изграждане на отделно трасе, по което да минава трафикът по посока Кулата - Благоевград и запазване на съществуващото трасе за движение в обратна посока среща най-голямо одобрение и подкрепа, както на национално, така и на регионално ниво.

Припомняме, разделянето на две на магистралата през Кресненското дефиле беше анонсирано преди няколко месеца. Срещу този нов проект обаче имаше редица изказвания на еколози. Беше организирано и обществено обсъждане.

Това уверяват от МРРБ след представяне и обществено обсъждане на резултатите от проведено регионално и национално изследване на нагласите и очакванията на обществото по отношение на доизграждането на инфраструктурата на страната, в частност - строителството на Лот 3.2 на магистрала "Струма" в участъка през Кресненското дефиле, предвиден за финансиране със средства по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 година.

Според проучването, проведено сред 1000 жители на национално ниво и 500 души от региона, завършването на проекта е от изключително значение за подобряване на комфорта на пътуване, пътната безопасност и създаването на нови работни места и поминък за общините, през които преминава магистралата.

Хората са единодушни, че проектът ще допринесе за намаляване на тежките пътни инциденти и задръстванията, а възможността за движение с по-висока скорост ще има положителни резултати за всички пътуващи. Според анкетираните вариантът с т.нар. източен обход на Кресна ще е значително по-евтин и безопасен за строителство и експлоатация.


Като съществен проблем е поставен въпроса за възможността за безвъзмездното европейско финансиране, както и дали следващо правителство би продължило строителството.

Може да загубим стотици милиони от Брюксел за магистрала "Струма"

Може да загубим стотици милиони от Брюксел за магистрала "Струма"

Заради съпротивата на еколози

"Оптимист съм и имаме всички основания да започнем реализацията на най-сложния участък от АМ "Струма" през Кресненското дефиле през 2017 г.", коментира министър Лиляна Павлова.

Министърът подчерта, че участъкът, през който ще минава ЛОТ 3.2, е богат на уникална природа, затова трябва да се намери най-доброто решение, както за хората, така и за природата.

По думите й 2017 г. е ключова за реализация на проекта по отношение на проектирането и отчужденията на имоти.

"Имаме осигурено финансиране и проект, сега е въпрос на политическа воля да се реализира на практика, защото имаме воля, готовност и финансиране. Ако през 2017 г. не направим идейно проектиране, разширен идеен проект и парцеларен план за отчуждение на имотите на сложния проект, ще изпуснем европейското финансиране. Имаме всички предпоставки, това да се случи без проблем", категорична бе тя.

Министър Павлова увери местните жители, че са предвидени всички мерки за гарантиране на достъпа до населените места и земеделските имоти чрез изграждане на необходимите пътни връзки и съоръжения. За местните производители пък ще се изградят специални тържища около магистралата, с което ще се гарантира техният поминък и работа. По време на строителството ще се открият работни места за хората от региона.

Данните от социологическото проучване бяха оповестени в Благоевград от директора на агенция "Екзакта рисърч груп" Лидия Йорданова. На събитието присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството (в оставка) Лиляна Павлова, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, областният управител на Благоевград Бисер Михайлов, кметът на Благоевград д-р Атнас Камбитов, народният представител Даниела Севеклиева, кметове на общини, кметства, представители на НПО сектор и др.