Всички материали, които са използвани за строителството на АМ „Тракия" са изследвани в акредитирани лаборатории и отговарят на техническите изисквания.

Това заяви Лазар Лазаров - член на Управителния съвет на АПИ по повод обвиненията на БСП, че в строителството на аутобана се използват некачествени материали, в частност въглищна пепел.

Това не е така, допълни Лазаров, като посочи, че евентуално отклонение материалите биха дали при температура от 10 000 градуса по Целзий. Той заедно с председателя на УС на АПИ Сергей Михалев даде пресконференция по повод развитието на строителството на аутобана. На пресконференцията взе участие и Иво Блажев, който е ръководител на екипа в АПИ, който се занимава със строителството на АМ „Тракия".

Михалев посочи, че на този етап Лот-2 от Стара Загора до Нова Загора е на 25 % готов. Лот-3, който е от Нова Загора до Ямбол, е готов на 20 % и лот-4, който е от Ямбол до Карнобат е готов на 14 %. Михалев оправда тези разлики с това, че Лот-2 е започнат най-рано, а Лот-4 най-късно.

От своя страна Блажев посочи, че на строителите на Лот-2,3 и 4 са изплатени съответно 21,5 млн лева с ДДС за Лот-2, 17,8 млн лева с ДДС за Лот-3, 20,2 млн лева за Лот-4 или общо около 60 млн лева.