Автобусни превозвачи искат промени в законодателството за възрастта на шофьорите и на автобусите, предаде БНР, цитирайки мнения на представители на частни фирми.
Не може на 65 години нашият закона да позволява хора на такава възраст да са водачи. Малко или много имат съвсем други реакции, коментират частниците.
Толкова стари автобуси не могат да се пускат да пътуват по пътищата. Те може да са преминали технически преглед и в този момент да са били в добро техническо състояние, но поради износването на материалите може да се предизвика спукване на тръба на спирачната система, обясняват още те.
nono
на 30.05.2009 в 15:57:24 #4Траурът като комфорт by newswriter on 29/05/2009 9:05 AM Мартин Карбовски Стандарт Траур му е майката. Траур и загриженост до следващия път. Десет хиляди лева за загинал в катастрофата и по пет хиляди лева за ранен. И траур. Работата е свършена. Утре пак по колите на предизборна обиколка. България е страната с обявени най-много дни на национален траур в последните години. И с нито един наказан "отговорен фактор". Наказани са шафнери, шофьори и други жертви на системата. Дават се глоби за загубени детски животи. Някой опира пешкира от единия му край. Стар автобус и технически преглед в Елхово. Това звучи като диагноза. Някой дава 20 лева, за да мине по-бързо на канала. По документи всичко е наред. Но после следват тесен път и непроверени спирачки. Хората не умират, защото машините са стари. Хората умират от българската организация. И като че ли все на празник. Защото, както ни е животът, така са ни организирани и празниците. Организацията на живота наоколо е като загубена битка. Пътят, храната, въздухът, хората - организацията на живота е така направена, че е по-добре да си стоим вкъщи. Направена е като филм на ужасите - на няколко от жертвите минали под мелачката на автобуса в Ямбол не могат още да определят пола. Ще кажат имената им по телевизията. Черней, народе. И пак същите нелепости, същите думи. "Нещастия се случвали навсякъде". Като у нас ли? "Взимаме необходимите мерки". Като в нормална държава ли? "Разследваме причините за инцидента". Както разследвахте с години и другите инциденти ли? "Обявяваме национален траур". Като миналия път ли?! Никой не казва кой е шефът на техническата база, направила техническия преглед. Кой им е дал разрешение. Кой е шефът на даващия разрешението. Кой кой е в този държавен гювеч, който седи и яде от ръката на обичайно умиращите данъкоплатци. Някой е платил заплатата на човека, на държавния служител, който е отговорен за стария автобус и скапаните спирачки. Този, който е платил заплатата, днес е в моргата. Тих гняв, гневец някакъв се надига от време на време в гърлата на хората и минава като настинка. Организацията на живота е държавата. Направете държавата да работи - траурът няма да ни застига толкова често. Но това е поредният комфортен траур. Траур, изразяващ лекото неудобство на българската държава, която е длъжник на гражданите си дори когато става дума за един обикновен технически преглед. Обикновен празник. Обикновени стари хора. В необикновен автобус, падащ по необикновено тесен път в нормално нанадолнище. След всеки траур вестниците пишат един и същи материал. Дайте ни главата на виновния. Дават ни шафнери и шофьори. Хвърлят ги на кучетата. Няколко години затвор. Убийство по непредпазливост. Утре пак. Черната серия е пред очите ни, епизод 10. Или епизод 11-и? Толкова търпелива нация е награда за всеки престъпник. За всеки политик. У нас живеят най-нещастните хора и най-щастливите държавни чиновници. Толкова търпелива нация, че да ти е драго да я газиш. Нация, която не знае какво да прави. Чезне, рони се, умира безславно, умира мърцина и не се ражда много. Честит ви пореден траур, загубих им бройката по време на прехода. Траурът е празник на омразата към живота у нас. Защото, ако го обичахме, щяхме да си го организираме много по-добре.
boris
на 28.05.2009 в 18:18:37 #3Автобусни превозвачи искат промени във възрастта на водачите ------------------------------------------------------------------------------- Просто трябва да почакат малко и след една година ще имат водачи с променена възраст. Тридесет годишните ще са станали тридесет и една годишни, петдесет и три годишнште - петдесет и четири годишни и т. н. т. по схема обнародвана в Държавен вестник............
veso_t
на 28.05.2009 в 16:23:34 #22. luke1 | 28.05.2009 15:04 за шофйорите не знам, но че не може да се използват допотопни автобуси така си е. но както знаем депутатите автобус са виждали само отвънка, няма как да очакваме да им пука за обикновения непартиен член ============================= аз предлагам тогава шофЙОрите- отвънКА
biz boy
на 28.05.2009 в 16:02:42 #1Абе то ако някой по-млад беше управлявал автобуса можеше и коментарите да са в обратна посока - от каква възраст да е позволено да се управлява автобус. Трябва на всички шофьори периодично да им бъдат проверявани рефлексите и то не формално чрез подписване на една бланка.