Българските държавни железници обявиха обществена поръчка за 40 нови вагона за общата сума от 76 милиона лева, предаде БНТ. Подготвената мащабна програма за модернизацията на БДЖ предвижда още ремонт на част от старите вагони и купуване на нови локомотиви.

Новите мотриси на БДЖ трябва да са специално боядисани против графити, да имат електричество и безжичен интернет. 22 от вагоните ще са втора класа и ще са климатизирани - това е само малка част от модернизацията.

"Ние подхождаме комплексно: покупка на нови вагони, част от които ще бъдат адаптирани по изискванията за хора с увреждания, за достъпност на средата. Естествено, трябва да бъдат климатизирани и зимата, и лятото - това е задължително условие, защото иначе кошмарът е такъв, какъвто аз съм изпитал при пътуването си в такъв вагон." - коментира министърът на транспорта Росен Желязков.

"Ремонт на 47 съществуващи пътнически вагона, немска серия, които са налични, доставка на вагони, които са в експлоатация от Дойче бан, за което също има поръчка." - допълва той.

Целта на програмата е влакът отново да стане предпочитаният транспорт.

Не парите, а организацията спъвала БДЖ

Не парите, а организацията спъвала БДЖ

Днешните условия на работа в железницата били дори по-лоши от тези в миналото

През 2018 г. БДЖ са натрупали 430 000 минути закъснения, тъй като не достигат 20 локомотива на ден. От синдикатите също посочват, че са необходими нови локомотиви.

Министър Желязков подчерта, че преструктурирането на БДЖ не трябва да притеснява работещите там, защото се прави с цел да се управлява по-ефективно: "Взехме решение заедно с колегите да преструктурираме цялата система на БДЖ, което ще доведе до прекратяване на дейността на Холдинга без намаляване на състава, това е важно да се знае."

"Трудово-правните отношения се запазват, няма да има никаква промяна." - увери на свой ред Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ.

Преструктурирането трябва да бъде осъществено през 2020 г.

Междувременно русенска фирма създаде най-икономичния локомотив в Европа, като за това са използвани части от стар локомотив.

"Оригиналният двигател е от преди Втората световна война, използвал се е в дизеловите подводници на Третия райх. Докато сега инсталираният двигател е последен модел, модел 2019 година и е съобразен с екологичните стандарти на Европейския съюз." - поясни Цветелин Колев, мениджър във фирмата.

Задържаха трима служители на БДЖ за кражба на близо тон дизелово гориво

Задържаха трима служители на БДЖ за кражба на близо тон дизелово гориво

Открито е в туби