През юли са продадени 593 110 хектолитра бира, което представлява ръст от 11.86 на сто спрямо същия период на миналата година, съобщиха от Съюза на пивоварите в България.
От началото на годината до края на юли шестте компании, членове на съюза, са продали 2 817 748 хектолитра, с 11.29% повече от миналогодишните 2 531 953 хектолитра.
В тези продажби не се отчитат резултатите на компанията "Леденика и ММ", която от доста време не предоставя данни на съюза.

Борбата между двата пивоварни гиганта у нас продължава, като през юли на върха по продажби е "Загорка" АД с продадени 202 813 хектолитра, а "Каменица" се отчита със 171 301 хектолитра през месеца.

Пловдивската компания, в която основен акционер е концерна ИнБев обаче остава с най-големи продажби от началото на годината - 913 170 хектолитра бира, докато доминираната от Хайнекен старозагорска пивоварна е реализирала 887 319 хектолитра.

С най-голям ръст през месеца може да се похвали "Карлсберг България", който в реализирал продажби от 138 682 хектолитра, като от началото на годината тази цифра е 654 167 хектолитра.

Четвъртият играч на нашия бирен пазар - "Болярка - ВТ" отчита продадени 66 007 хектолитра за месеца и 300 057 хектолитра за седемте месеца. Компанията от Велико Търново, която все още няма голям чуждестранен акционер, също има двуцифрен ръст спрямо седемте месеца на 2005 г., когато са били продадени 249 516 хектолитра.

Впечатляващи са и резултатите на двете по-малки компании - "Ломско пиво" и "Агрима" (също с български акционери). Ръстът в продажбите на марката "Струмско пиво" на "Агрима" за седемте месеца на година спрямо същия период на миналата година е над 21 на сто, като достигат до 13 991 хектолитра. При "Ломско пиво" продажбите за седемте месеца възлизат на 49 044 хекторитра срещу 44 310 хектолитра за периода ануари - юли 2005 г.

Пивоварният сектор е един от най-успешните сектори в българската икономика. Приватизацията на производствените предприятия през 90-те години на миналия век мина без нито един скандал, а от 1994 до тази година в тях са били инвестирани над 400 млн. лв., което им гарантира добро бъдеще дори и след влизането на страната в Европейския съюз.