Продажбите на бира в Германия както на вътрешния пазар, така и за износ през 2024 г. възлизат на 8,3 млрд. литра, което е с 1,4% по-малко в сравнение с предходната година. Този спад се наблюдава, въпреки че страната беше домакин на Европейското първенство по футбол миналото лято, припомня АФП.
През последните десет години, от 2014 г. насам, продажбите на бира са намалели с 13,7%. Такива данни се съобщават от Федералната статистическа служба на Германия.
Данните не включват безалкохолната бира и малцовите напитки, както и бирата, внесена от страни извън Европейския съюз (ЕС). Въпреки това органът отбелязва продължаваща дългосрочна тенденция към намаляване на обема на продажбите.
Въпреки че продажбите на вътрешния пазар са намалели с 2% до 6,8 млрд. литра, износът на бира се е увеличил с 1,6 % до 1,5 млрд. литра. През 2024 г. също се наблюдава спад в продажбите на бира. В сравнение с 2023 г. са продадени с 4,6% по-малко бирени напитки. Те възлизат на 384,8 млн. литра, което представлява 4,7% от общите продажби на бира.
Спад в продажбите е отчетен и в края на първото полугодие - те са намалели с 0,9%. Местните пивовари обвиняват за спада в консумацията на бира метеорологичните условия, като твърдят, че много събития на открито, на които е можело да се продава бира, са били отменени поради дъжд.
Европейското първенство по футбол се проведе в Германия през юни-юли 2024 г.