Датски бизнесмени са готови да инвестират 12 млн. евро за изграждане на инсталация, произвеждаща 1 млн. т. биодизел годишно, съобщи шефът на русенската областна служба по земеделието и горите Михаил Бобчев.
Представител на предприемачите вече е посетил областната служба в крайдунавския град, за да получи информация за засетите площи с маслодайни култури и перспективите за тяхното увеличаване, съобщи още Бобчев, цитиран от регионаланата медия РусеИнфо.
Русе с близостта си до основните селскостопански райони, местоположението си на река Дунав и удобния воден транспорт до Западна Европа е най-подходящият център за такива мощности.
Според Бобчев производството на рапица в областта може рязко да се увеличи, за да отговори на все по-нарастващите нужди от специфичната за производството на горива от биомаса суровина.
Тази година с маслодайната култура са били засети 11 600 дка., като средният добив за декар 308 кг.
При изкупна цена от 380-390 лева /тон рапицата се очертава като изключително доходна в сравнение с останалите земеделски култури.
Множащите се проекти за производство на екогориво обещават на селските стопани възможности за сигурно изкупуване на продукцията, за която най-вероятно ще има дори сериозно наддаване.
На територията на областта заводи за биодизел строят "Булмекстрейд", "Астра Биоплант", "Биоинвест" ООД, "Лубрика". "Химимпорт" пък ще прави фабрика за биоетанол.
USD
CHF
EUR
GBP
Минувач
на 30.08.2006 в 16:06:41 #5При засяването с рапица полезно за страната ще бъде да се използват тези райони, където земята е замърсена с тежки метали, арсен, нефтопродукти: край металургичните заводи, подбалкана, из Рила, край Бухово, край Бургас... Използването на генно-модифицирана рапица увеличава добивите почти двойно. Биодизелът не е панацея: необходимо е добавяне на съоръжения за подгряване през зимата (поради по-високият вискозитет на горивото). През лятото срокът му на годност е под 30 дни и се разлага по начин неприятен за двигателя (отделя се метанол). Фирмата WW вече не препоръчва използването на такова гориво в колите, които са в гаранционен срок.
Viden_PZ
на 29.08.2006 в 19:18:06 #4С биодизел могат да работят всички дизелови двигатели без турбокомпресорните от стария тип турбини! И сега всички бензиностанции продават бленд - 10-15% биодизел плюс до 100% обикновен дизел! Въобще много хляб има в производството на биодизел - възобновяем суровинен източник и не се облага с акциз! Все още! В зависимост от обема на производство крайната продажна цена с включени търговски отстъпки може да варира от 1100 - 1500 лв на тон! Миналата година един приятел си купи от Билла в Пз 12 бутилки рапично олио и си ги изля в резервоара на Мерцедеса 200 Д! Работи и върви та пушек се вдига! Само дето като спре и мирише на пържени картофи от ауспуха! Съвсем сериозно! Само не наливайте рапично олио в дизелов двигател с турбокомпресор!
Bai Kaval
на 29.08.2006 в 19:00:44 #3Е да ... ама с биодизел могат да вървят колите пройзведени след 2000-та година. Така че старите трошки, трактори и камиони пак ще са подвластни на монопола.
dabeda
на 29.08.2006 в 18:52:44 #2Ха така - очаквах да се случи. Селскостопанските райони ще почнат да си добиват сами биодизела. Това ще е за сметка на храните разбира се. Нооо - арабеските дето са толкоз алчни някой ден пЕсък ша дъвчат. То и без тва водата им е по-скъпа от бензина. А сега да ги питам за колко ша купуват и храната.
vln
на 29.08.2006 в 18:47:33 #1Жалко, че няма и биобензин за да бъде най-накрая закрит Нефтохим и шибаните руснаци да бъдат изхвърлени от България.