Досега магистралите „Хемус" и „Тракия" не са строени по правилата. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
"Хемус не е европейски коридор и нямаме възможности за европейско финансиране на строителството. Давам срок до две години за „Хемус" да имаме готова тръжна процедура и стартиран търг.
В Студиото на пред PRO.BG той обясни, че след кризата много държави имат проблеми с магистралите, построени като публично-частни партньорства и затова трябва да сме много внимателни при избора на модела. „Трябва да се намери модел, който да не увеличи дефицита на държавата", заяви министърът.
Тръжната процедура за АМ „Тракия" е абсолютно обективна и че вместо за 3-4 месеца, както беше досегашната практика, тръжната комисия ще приключи обработката за по-малко от месец и обещаните срокове ще бъдат спазени.
По повод АМ „Люлин" Росен Плевнелиев обясни, че магистралата се финансира от ЕК и е даден срок до следващата седмица да даде становище по всички 38 казуса с магистралата.
„Същественото е магистралата да стане по правилата и в срока, който е зададен - 31 декември тази година",бе категоричен Плевнелиев.
Министър Плевнелиев призна, че в момента инвестиционната програма е на едно базисно ниво: „Фактически нямаме почти никакви поръчки, призна Плевнелиев и допълни, че докато предишните управляващи са били в комфорт на една ситуация да имат много пари и да раздават договори, сега работата е спряла.
Министърът се надява до края на 2010 г. страната да е подписала договори за 1,6 млрд. лева по оперативната програма „Регионално развитие". Той съобщи, че започва изплащането на 240 млн. лева задължения на предишното правителство към строителния бранш:
"При всички случаи тези пари са дефицит. Те не са дефицит в бюджета на министерството, а на държавата. Това е програмиран дефицит, който наследяваме от предишното правителство. Предишното правителство не е имало никаква финансова дисциплина.
По думите на Плевнелиев в момента се работи по обратна схема - по проекти с национален приоритет и се търсят конкретни резултати.
"Резултатът на АМ "Люлин" е много важен, само че ние трябва да го постигнем. В първите 3 години имаме изпълнение само 18 процента на магистралата, а сега за една година трябва да го докараме до 100 процента", каза министърът.
Той съобщи, че поръчките във високия сегмент на строителния сектор са намалели с 25 процента, докато в други европейски страни спадът е с 6-8 процента. В ниския сегмент обаче е регистрирано повишение от 3 на сто.
U4enik
на 29.01.2010 в 11:55:30 #3Скъпи сънародници, По въпроса за "публично-частни партньорства " мога да коментирам Ирландия. Тук никой не знае и не може да намери информация, кой участва в тях. Обикновено тези метастази изграждат само малък участък от пътя или мост например и събират пари. Участието им е нищожно в сравнение с целия проект, но е гарантирана печалбата. Мисля, че във Франция е по- различно .................
alterin
на 29.01.2010 в 11:10:06 #2Успех с АМ "Люлин". Аз някакси не вярвам, че може да стане до края на годината.
evilSSecretary
на 29.01.2010 в 10:47:26 #1Бившото правителство хем имало много пари за раздаване хем има много задължения - КЪДЕ СА ПАРИТЕ, НАШИТЕ ПАРИ