Кризата, причинена от пандемията, разкри десетилетни проблеми в българския туризъм. Такава позиция изрази пред Bulgaria ON AIR заместник-председателят на управителния съвет на сдружение "Туризъм" доц. Йордан Йорданов.

Припомняме, Европейската комисия одобри субсидията от 35 евро за седалка в чартърните полети с организирани туристи за България. А в същото време по нашето Черноморие много хотели остават затворени.

"Новите мерки няма да съживят туризма. Процесите не са от ден-два, те са от години. Тъжното, е че ние предлагаме форми, които нашите конкуренти на Балканите вече отдавна правят, но сме доста закъснели в доста отношения. Това звучи неприятно за реално работещите." - коментира доц. Йорданов в предаването "Денят ON AIR".

Марияна Николова очаква конструктивна работа с бизнеса за работещи решения в туризма

Марияна Николова очаква конструктивна работа с бизнеса за работещи решения в туризма

Бизнесът настоява за грантова схема в размер на 10% от оборота за миналата година

"Това са проблеми, които са от 10-20 години, но не на политики, а липса на реализъм на всички онези, които последните 15-20 години случайно попаднаха в тази сфера. Аз с усмивка гледам на всички политически решения, кадровите промени не касаят в такава дълбочина сектора." - посочи експертът.

Той подчерта, че през тези години е имало хора, които не са били подготвени да влязат в сектора и са недооценили интелигентността на българския потребител.

"Остават 20 дни активен летен сезон, българинът е човек, който отдавна си е направил сметката. Тези, които не отвориха, са по-мъдри от гледна точка на прогнозируемост на процесите, които подсказват едни негативни тенденции. Психопандемията ускори процеса, в който ще има преструктуриране на мисленето на хората. Особено на онези, които искат да изкарат пари от инвестиции." - поясни доц. Йордан Йорданов.

Той изтъкна, че тези, които умеят да правят бизнес, могат и в криза.

"Радвам се, че има светлина в тунела. То е там, където хората разбират от занаята и на пазара остава само този, който е превърнал клиентите си в приятели. В България има сбърканост. Тя е, че 70-80% от приходите в този сектор са на база сезонните форми на туризъм - зимен и летен, а не четирите сезона." - допълни доц. Йордан Йорданов.