Строителството на Лот 2 на АМ "Тракия" започва по план на 3 май. Финансирането обаче поне до декември месец тази година ще бъде от бюджета.
Това потвърди пред Money.bg Василка Костадинова директор на дирекция „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт" и Кохезионен фонд" в Агенция „Пътна инфраструктура".
Причината поради, която се налага строителството да започне с държавни средства, е че европейските органи още не са получили и одобрили апликационната форма на проекта.
По думите на костадинова обаче забяване с изпращането на апликационната форма няма, тъй като по нея се работи от август месец миналата година и до декември е бил изготвен първият вариант на документа.
От тогава до края на март се е работило в сътрудничество с консултанта към Европейската инвестиционна банка - Джаспърс, като формулярът е претърпял няколко изменения.
В момента АПИ изготвя последния вариант на документа, който чрез Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията (МТИТС) трябва да бъде изпратен до Джаспърс за окончателно одобрение.
Фирмите изпълнителки на отсечката Стара Загора-Карнобат, ще наемат около 5 000 работници от различни пътностроителни специалности през следващите две години.
Още...
От МТИТС заявиха, че очакват до края на този месец да получат зелена светлина от Джаспърс и да предадат апликационната форма за разглеждане от европейските органи. Процедурата обаче отнема между 6 и 8 месеца, посочиха по-рано от транспортното ведомство.
По този начин европейските средства за строителството на Лот 2 на АМ Тракия могат да се забавят до януари 2011 г.
Има възможност обаче от Джаспърс да не одобрят и този вариант или да отложат решението си за по-късен етап от плановете на правителството, коментират експерти, което допълнително да забави европейското финансиране.
x-man
на 15.04.2010 в 18:57:38 #6Ако я довършат тази магистрала, ще е голямо събитие. Защото на приказки всички предишни правителства я "строиха" но никой не я построи.
Минувач
на 07.04.2010 в 18:11:16 #5el viejo
Ivan Костофф
на 07.04.2010 в 17:50:29 #4Бойко им рече, хайде де, Пари нема действайте! Бойко им рече, хайде де, Пари нема действайте! Sexy mara bass she gi nadas, She gi nadas, she nadas. Шико бом бом, шико бом бом, пари нема действайте!
el viejo
на 07.04.2010 в 17:35:34 #3По-добре е,да не се ползват еврофондовете за български обекти, които щев се стопанисват от държавата, или от българи! Ако се ползват, то трябва да са така планирани, че да се върнат изцяло в големите европейски държави, които ни "кредитират" с тях и за същият проект дадем по-голяма част от стойността му от бюджета си, или от частни фирми, които да доплатят услугите и покупките. Една авто-магистрала е много опасно да се финансира с европейски пари, защото основните разходи за нея не са за консултации и скъпо струващо обурудване за еднократно ползване(пример, къртица за метро), а разходите са пари, които остават в страната, като за отчуждаване на терени, пътни покрития, мостове, надлези, подлези, кръстовиша на различни нива! Ха, сме си позволили да ползваме за такива европейски пари, после ревизорите на ЕС, такива кусури ще ни намерят, че кръв ще повръщаме цялата държава и народ, докато ги връщаме! А, Бойко Борисов ще се чуди кого да нарочи за осъждане, защото ще е убеден, този път, че неговите хора не са украднали еврофондове! Това с еврофондовете е сиренцето в капана за малки мишки(държави), като България, после следва - Олеле! Как стана? Защо стана? Не мислете, че сега като се дава гласност, че само близки до БСП фирми са злоупотребили с Европейски фондове, други, които се опитат да ползват такива без да се изръсят на запад с двойно по-голяма сума от ползваната, ще ги чака същата участ на мошеници и крадци на Еврофондове! Това, го занаят всички развиващи се страни в ЕС и усвояемостта на такива фондове кръжи около 5% в крайна сметка!
deki4
на 07.04.2010 в 17:21:04 #2С други думи Европейски пари НЯМА!!! Както и да е аз съм ЗА строителството и със пари от бюджета. Шом са знаели че се чака мин 6-8 месеца ако всичко е наред, би трябвало да са го предвидили в бюджета. Кажете сега какво става с последния ЛОТ от Нова Загора до Карнобат?
Ivan Костофф
на 07.04.2010 в 16:56:11 #1е тъй де