20,8% е ръстът на строителството през първото шестмесечие на 2016 година. Това стана ясно на конференция за развитието на бранша. Ресорният министър Николай Нанков е доволен от инвестициите в инфраструктура, които ще продължат и през следващата година.
Около ¾ от заетостта в сектора се дължи на обществени поръчки.
Като нож с две остриета той определи пристрастяването към евросредствата. Браншът трябва да се готви за още по-радикалните промени в кохезионната политика след 2020, препоръча Нанков. Той пожела секторът да бъде отворен към новите възможности.
2018 ще е критична за строителството на спорния участък на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. В средата на 2019 г. трябва да бъде избран строител. Тази част от магистрала "Струма" ще бъде тежък изпит за строителите, обяви регионалният министър. Приоритет за правителството остава АМ "Хемус", стана ясно от думите на регионалния министър.
Предстои и динамична година за ВиК сектора, предупреди още Николай Нанков.
Според Лиляна Павлова следващата година ще е предизвикателство. Сега с по-малко пари ще трябва да се правят повече неща. Минус 15 милиарда евро ни дава Брекзит през 2020, предупреди още министърът по европредседателството. Разводът винаги е скъп, предупреди Павлова. Трябва да сме по-силни след Брекзит, подчерта още тя и призова "да не бъдем беззъби" и да отстояваме интересите си.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова се похвали, че в София през последните години се строи много. 153 мостови съоръжения са ремонтирани в града. 90 детски градини са построени,3 училища, както и много детски площадки са изградени на територията на СО. Фандъкова усеща, че гражданите са критични как се харчат средствата им. Хубавите неща в София, според нея са повече от проблемите, въпреки че и с хубавото бързо се свиква.
Фандъкова посочи, че очаква от изпълнителите на проекти качествена работа. Отчуждаването и реституцията са сред проблемите на Столична община, според главния архитект Здравко Здравков. Според него трябва и да сме малко по-трезви в инвестициите. Главният архитект на столицата припомни колко е важно да има Закон за София. Работим упорито за промяна на начина на придвижване в града, увери още Здравко Здравков.
Столична община искала град на хората, а не град на автомобилите. Акцията му е да се развива София като град на пешеходци. Предизвикателства са огромни, както и проблемите, подчерта главният архитект на София. С подкрепата на строителите обаче той се надява проблемите да се решат.