Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че е готова да изслуша несъгласните с промените в Синя зона в София.
Тя увери, че е готова да чуе всички възражения на хората и припомни, че в новата наредба, която влиза в сила от 1 септември, е имало неясноти и че е изискала общинските съветници да внесат предложение за промяна така че процедурата да е максимално облекчена. За плащането - никой не обича да плаща или да му се увеличават плащанията, но въпросът е да има градски транспорт и е редно да има ограничения за влизането на автомобили в центъра, коментира градоначалникът.
Днес от 17 ч. несъгласни с новата наредба се събират на протест пред Попа
Още...
Според нея трябва да решим дали искаме да бъдем европейска столица или ще го правим бавно, мъчително и ще дишаме праха на другите.
Фандъкова обеща, че общинските съветници ще поканят хората, които не са съгласни със Синята зона, на обсъждане. Тя изтъкна, че е много важно да има комуникация и диалог. За съжаление виждам, че протестът започва да се политизира, констатира кметът и добави, че това винаги вреди на града. По думите й представители на политически сили се присъединяват към него или са в основата на организирането му.
Тя изтъкна, че разбира гражданите, които недоволстват, но не разбира отрицанието на всяка цена от опозицията и смята, че това е с цел да не се решава нито един проблем на града.
По думите й, ако гражданите на столицата се обединят, че искат да постигнат тези цели с известните и утвърдените в европейските столици варианти и средства, тогава може да се води дискусия за реализацията им. Но като цяло да се отрича подобна промяна, не е достатъчно отговорно. Това, което смятам за безотговорно, е политическата намеса в тази най-важни за хората проблеми, посочи тя.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова провери лично как вървят строителните работи на изгражданото кръстовище на две нива на булевардите „Пейо Яворов" и „Драган Цанков". Ремонтът започна още на 10 април и се очаква да приключи през ноември. Става въпрос за реконструкция за пресичащите се булеварди в близост до телевизионната кула.
Досега са реконструирани 4 000 метра електроснабдителна и 28 000 метра телефонни мрежи, започната е и работата по уличното осветление, като са демонтирани съществуващите стълбове и се поставя нова мрежа от тръби в участъка на пътните връзки Семинарията-Дървеница и Пловдив-Дървеница. Изпълнени са външните електрически захранвания, изграден е и превключен нов чугунен водопровод. Изпълнени са канализационни клонове и е направена паркова подпорна стена.
Продължава ремонтът и на кръстовище бул. „Академик Иван Гешов"- бул. „Св. Георги Софийски". Строителството на този обект стартира на 26 април и ще приключи на 20 декември.
Кметът съобщи, че утре ще бъде пуснат участък от бул. „Мария Луиза" -от Лъвов мост до Централна автогара. Това са инвестиции, които облекчават и трафика, и пешеходците. Обхващат и направата на нови тротоари и велоалеи, подчерта Фандъкова. Тя лично бе запозната с хода на ремонтите от шефа на Главболгарстрой Симеон Пешов.
Kon_spirator
на 16.08.2012 в 00:12:57 #8Фандъка да си взима чантата и да заминава за Самоков да си сади картофи.Може да си вземе и премиера,да и показва как се "загърля"..
dabeda
на 15.08.2012 в 22:26:31 #7Какво има само да се преговаря ??? Наретбата си се СУПЕР ! Който реално живее з центъра, ще си плати, ще си паркира ! 100 - 150 лева за цяла година... ТОВА Е ПОДАРЪК ! Няма такъв платен паркинг никаде ! Най-малко 60 кинта искат на месец паркингите ! Ами ша плащат - общината е на всички - тоест и моя ! Като си тури колата пред нас - той ми взима от жизненото пространство - И моето ! Редно е да плати - тва не си е неговия двор... Аман от колите на секви навлеци ! Ами през центъра минават 2 линии на метрото. Да си дойдат с метрото.
Collonel Pepper
на 15.08.2012 в 19:36:22 #6"... и е редно да има ограничения за влизането на автомобили в центъра" Значи, че ще има ограничения тия, които живеят в центъра, да си използват колите. Какво могатн да направят живеещите? 1) Да си продадат колите; 2) Да си продадат жилището; И в двата случая, купувачът ще създава същия трафик, както собственика. Значи, с тази наредба НЕ СЕ намалява трафикът, а само се попълва общинският бюджет за сметка на част от населението.
Miki
на 15.08.2012 в 19:21:02 #5Ами така се случва с прост народ. То навсякъде в София и по-големите градове съществува този проблем. Истинския виновник за създадените проблеми и затруднения с паркирането пак никой не го наказва. Живея в "Младост". До 1990г. при нас се живееше прекрасно. След това, въпреки че се славехме, че живеем в Пазарджишки окръг, на строителната мафия комплекса страшно се хареса. Извадиха пари, напълниха джобовете на общинарите и бедите ни започнаха. Както ни натисна дивия капитализъм, така ни натисна и дивото строителство. Блок до блок, върху блок, под блок, над блок, абе изобщо навсякъде блок. Застроиха зелените площи, детските площадки, игрищата, паркингите и съсипаха комплекса. Два пъти спонтанно се събирахме на протест, събирахме подписи и нищо! Глас народен, глас в пустиня! Беше ни отговорено, че решенията за строителството ги взимат много по-умни от нас общински съветници, които решения са напълно съобразени със законите и ние тъпаците просто трябва да си траем. Не знам колко умни са властните простаци, но комплекса ни заприлича на бетонна стена, та даже и бездомните ни кучета разбраха, че така не се строи, само "умните" (разбирай корумпирани и алчни) общинари не го разбраха. Сега на местата на паркингите има нови блокове. Естествено тези блокове бяха населени с новодомци. Сега нито те нито ние има къде да паркираме. Понеже както казах вече сме прост народ, не потърсихме вина от виновния, а започнахме да се караме, да си драскаме колите, та даже се стигна и до побойща. Общинарите седят отстрани и ни се кефят. И понеже нали ви казах, че сме прост народ, пък общинарите са по-умни, сега в главите им се върти идеята за платеното паркиране, естествено в полза на общината (разбирай общинарите). И когато един народ е прост, винаги можеш да го вкараш в ситуация в която да му бръкнеш законно в джоба. По този начин безскруполния и алчен властник винаги може да изкара пари. Така че докато сме безропотни говеда, ще живеем като такива. Тогава когато, се строяха жилищните комплекси имаше до колкото знам норматив, който се състоеше в следното: Когато се строи жилищен блок, до него трябва да се прокара ВиК връзки, ток, асфалтиран път и до него трябва да има ПАРКИНГ С БРОЙ НА ПАРКОМЕСТАТА НЕ ПО-МАЛКО ОТ БРОЯ НА АПАРТАМЕНТИТЕ В БЛОКА. Препоръчвам на протестиращите да се срещнат с Фандъкова и да и го припомнят. Не че тя не го знае де. Абсолютно съм съгласен с тезата, че не осигуряването на възможност на хората да паркират до дома си е посегателство върху гражданските им права. Нашите такива (както писах по-горе) бяха тенденциозно отнети, като по този начин си осигуриха възможност за допълнително бъркане в джобовете ни. Сега на прицел е центъра, след няколко години ще сме ние.
alchemist
на 15.08.2012 в 17:01:44 #4Проблема е, че увеличението на цената няма да намали ползването, а само ще увеличи печалбата на общината, без да се знае къде отиват тези пари. Хората, които живеят там, няма да започнат да си паркират колите през два квартала за да се намалят колите в центъра, хората, които слизат за час или 2 да свършат някаква работа, няма да паркират на платен паркинг дори синята зона да е 2 лева, защото и платените паркинги са по толкова, плюс това са малко и не особено удобни... виж, ако намалят местата за синя зона наполовина и върнат иличната лента на улиците за да може поне движението да се облекчи, това ще намали паркирането, но не е редно хората да понесат тежеста на това, че общината не е направила паркинги...
daskal58
на 15.08.2012 в 15:53:48 #3Нямам нищо против ораничаването на ПРИХОДЯЩИ автомобили в центъра. Но когато живущите там няма къде да паркират - това е ОГРАНИЧАВАНЕ НА ГРАЖДАНСКИТЕ ПРАВА. Никой не би трябвало да ме санкционира, затова че искам да паркирам до дома си - затова плащам по-високи данъци, цялата кооперация се тресе от преминаващи трамваи, защото линиите не са смятани за толкова тежки машини и ред други неудобства. Но все пак живея там, плащам си разходите, данъците и всички други налози измислени за последните 20 години. Така че г-жа Фандъкова да вземе и да построи някой и друг паркин на колкото етажа й се откъснат от сърцето, с опция гражданите да си закупуват парко място или с нормални месечни цени за живущите в района - както беше обещала по време на изборите, а след това ще говорим за Синя, Зелена или какъвто там цвят им хареса зона. Защото пак идват избори, а на хората в центъра метрото с нищо не промении живота, освен като оправдание за други неизпълнени обещания. Като говорим за европа - нека и общината се държи като европейска - да прави нещо, а не само да се чуди какви такси да измисля. Осъдиха я за 75 лв. паркиране, затова вдигнаха стойността два пъти - 150.
Julio
на 15.08.2012 в 13:32:43 #2По думите й представители на политически сили се присъединяват към него или са в основата на организирането му. А както знаем тя самата не е част от политическа сила нали?
Просто обикновенна "граджанка" от село самоков... 
Julio
на 15.08.2012 в 13:28:29 #1Че има ли друг избор?