Румен Такоров от БСП обвини по време на парламентарния контрол министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, че осакатява националната автомрежа.
Поводът за упрека беше казаното от нея, че ако не се докаже достатъчно трафик, участъкът от Велико Търново до Шумен ще бъде скоростен път, а не магистрала.
Павлова каза това в отговор на въпрос на Такоров и негови колеги за изграждането на автомагистрала „Хемус".
Регионалният министър категорично заяви, че тази магистрала е предвидена като приоритет до 2020 г. и че ще бъде изградена. Тя обясни, че правителството иска трасето да бъде признато от Европейската комисия, че минава по европейски коридор и съобщи, че досега от ЕК е признато, че участъкът от София до В. Търново минава по основен европейски коридор, а останалият участък е от допълващата трансевропейска мрежа.
Затова преговорите за финансиране са в две посоки - Европейския кохезионен фонд финансира отсечки по основни коридори, а участъкът Велико Търново - Шумен ще може да се финансира от Европейския фонд за регионално развитие, но трябва да се докаже трафик.
"Ако трафикът е недостатъчен, тогава ще трябва да остане с габаритите на скоростен път, а не на магистрала", каза Павлова.
dodge
на 12.10.2012 в 18:08:20 #5тези твърдения не са меродавни,имат още някой и друг месец от мандата си и след това ще има строителство на магистралата до Варна.
hellwitch
на 12.10.2012 в 18:06:47 #4Ако гледаме разходите за последните лотове на АМ Тракия става въпрос за 500млн. лв грубо. Т.е. не повече от увеличените пенсии за 2013. А ще е разпределено в поне 2г. т.е. ще е напълно по възможностите на бюджета
hellwitch
на 12.10.2012 в 18:04:21 #3Иначе В.Търново - Шумен може и сами да си го достроим. Не е чак толкова много като дистанция 120-130км като поне още 20км. от тях могат да са общи с разклонението за Русе. т.е. Става въпрос за 100км отсечка която ще трябва да минава покрай Попово и северно от Търговище до Белокопитово(кедето ще е края на часта от Варна). Доколкото знам АМ Хемус ще мине на север от Г. Оряховица, защото при В.Търново терена е много пресечен.
hellwitch
на 12.10.2012 в 17:54:29 #2Скоростния път е подобен на магистрала без аварийна лента и с ограничение от 120 км. В момента участъците около тунелите на АМ Хемус са с такъв статут тъй като там е опасно, а и така или иначе трябва да се намалява до 80км/ч на тунелите.
PATRIOT
на 12.10.2012 в 16:48:48 #1С европейски пари ще се строи! Ще дадат пари за участъка от София до Велико Търново, защото го признават за част от трансевропейската мрежа. Възможността да се строят магистрали с европейски пари не трябва да се изпуска! Това е една от големите реални придобивки от влизането ни в ЕС.