Последни шансове за ръководството на холдинг БДЖ да получи августовската субсидия от около 14 милиона лева, съобщава БНР.
Днес изтича срокът, който вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков даде на ръководството на холдинг БДЖ, за да представят план за допълнителни реформи и мерки за преструктуриране и ефективна работа на дружеството.
Ако БДЖ изпълни поставеното, железниците ще получат сумата.
Субсидията към дружеството беше спряна в началото на юли заради необслужван заем от Световната банка.
Още в петък министър Дянков отрече твърденията на ръководството на БДЖ, че без държавната субсидия ще се стигне до освобождаване на половината железничари и спиране на 50% от влаковете.
Ще им я пуснем, поне частично, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да сме взели заема, коментира Дянков в петък.
Дянков не изключва и вероятността да се увеличат билетите, но коментира и друга възможност - да се пуснат повече влакове по линиите, където има повече търсене.
Малко по-късно председателят на Железничарския синдикат Петър Бунев прогнозира, че е възможно 60 влака да бъдат спрени и 1000 железничари - съкратени.
Според него това ще бъде резултатът от мерките, които ръководството на холдинг БДЖ трябва да представи пред финансовия министър Симеон Дянков.
Бунев за пореден път обвини ръководството на компанията за кризисната ситуация в дружеството.
Куцата Медуза
на 06.08.2012 в 12:31:17 #3Не пипайте железниците, иззедници!
Jordan
на 06.08.2012 в 10:10:30 #2Ами крайно време е да приложат разходо-покривната система за всяка линия. Толкова струва месечно да вървят влаковете по тая линия, на персонала се изяснява че ако не покрият такива приходи се закрива, т.е. да спрат с далаверките и кражбите. Ако няма покриване - говори се с кметовете и им се казва - искате влак - толкова струва на месец. Както се субсидират автобусните линии така и влаковите. И билетите да не се изчисляват на километър а в зависимост от конкуренцията. И разписанието също. Какви са тея влакове - машина и 2 вагона че то не е икономически изгодно. Ако пътуват по една линия 50 човека на час да се търсят такива влакове, евтини и специално за тая линия. Абе май най-добре - фалит и някой да я структурира тая компания отново, че май си е сбъркана като философия.
pusi
на 06.08.2012 в 09:11:36 #1Дянков,режи смело с големият сатър,в БДЖ бяха свикнали да си живеят по комунистически начин.Крайно време е този начин да секне,1 работи 3ма го гледат,сеч за всички клатикурци.![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/mad.gif?_=1446728989)