От Комисията за защита на потребителите обявиха, че наблюдават сериозно онлайн пазара, защото там в момента големи търговци на битова електроника провеждат кампания.

"На сайтовете им се рекламира даден процент намаление, който важи за абсолютно целия асортимент от магазина", съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред телевизия BG On Air.

Специфичното при тази кампания е, че не са активни менютата, посредством които клиентите обикновено могат да разгледа предлаганите за продажба стоки с техните конкретни цени и характеристики.

"Това, което сме проверили и установили, включително и през почивните дни, е че до момента няма нарушения", каза Маргаритов. Той обясни, че ще продължат да наблюдават кампанията, защото нарушения могат да възникнат заради твърдението на търговците, че количествата на наличните в магазина стоки са достатъчни, за да могат да задоволят интереса на потребителите", обясни Маргаритов. Той припомни, че предишни нарушения са били точно липсата на наличности.

"Потребителят е привлечен да посети търговския обект, но когато отиде да си купи това, което си е избрал от каталога, се оказва, че го няма. По този начин, след като вече сте в търговския обект, Вие сте принуден да си купите нещо друго", коментира председателят.

Проверки на пазарите обещаха за предстоящите Великденски празници от КЗП заедно с други контролни органи. Обект на инспекциите ще бъдат традиционни за този период на годината стоки.

"Когато сформираме съвместни екипи, ще можем максимално бързо да установим произхода и верността на предоставяната информация, включително по отношение на цената, която по време на празници не е най-ниската възможна. През изминали периоди по сигнали на граждани сме констатирали и опити за удряне в грамажа, каза Маргаритов и апелира към търговците да спазват правилата.

Туристическите услуги са другият голям сегмент, върху който комисията ще концентрира своите контролни функции. "Покрай Великденските празници ще има много пътувания и записвания в последния момент. Ще проверим дали туроператорите са регистрирани и дали са коректни офертите, които предлагат на своите клиенти, каза Маргаритов.

Той препоръча преди да се направи резервация, непременно да се провери дали туроператорът фигурира в публикувания на страницата на Министерството на туризма регистър, за да има сигурност, че е налице и т.нар. "застраховка професионална отговорност".

"Когато изпитаме някаква неприятност или почивката не се осъществи, както сме планирали, единственият начин, по който бихме могли да бъдем компенсирани, е застраховката на туроператора", поясни Маргаритов.

"За да бъдем още по-близо до гражданите, подготвяме едни т.нар. виртуални приемни през летния сезон. Този път няма да разчитаме на хора, позиционирани в офиси, а по-скоро на павилиончета с директен телефон, чрез който само с натискането на един бутон туристите да могат да се свързват с наши представители и до минути екипът да бъде на място", допълни Маргаритов.