Когато на ден през "Дунав мост"2 влизат 30-40 хиляди автомобила, държавата трябва да се концентрира спешно върху главния път Е-79, или Европейски коридор номер 4, в участъка от Видин до София, за да се възползва от геостратегическото си положение.
Това обяви председателят на Народното събрание Михаил Миков при откриването на обходния път на Враца, в което участва, цитиран от БТА.
По думите му това е първостепенен приоритет, върху който трябва да положат усилия както днешното правителство, така и следващите.
Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, председателят на УС на агенцията "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков, областният управител на Враца Венцислав Василев и кметът на общината Николай Иванов откриха обходния път на града.
Общата дължина на участъка е 6,817 км. Инвестицията е за над 14,6 млн. лв. Обходният път е двулентов с габарит 10,5 м. Изграден е един пътен възел с подлез, две четириклонни и едно кръгово кръстовище, железопътен прелез, 17 водостоци и т. н., съобщават от АПИ.
Проектът „Път I-1 (Е79) от км 0+000 до км 6+816,60" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г.
Със завършването на обекта се сбъдна 28-годишната мечта за изграждане на обходния път на Враца. Отсечката е изключително важна за областния град, тъй като се повишава пътната безопасност в една от най-натоварените точки по път Е-79 в Северозападна България, а транзитният трафик се изнася извън града, каза председателят на УС на АПИ инж. Стефан Чайков.
Той подчерта, че с пускането на втория мост над р. Дунав при Видин средно на денонощие трафикът по пътния участък е нараснал с близо 40%. Инж. Чайков посочи още, че пътната агенция работи усилено за модернизиране на направлението Видин - Ботевград.
Преди дни стартира обществената поръчка за допълнително проектиране и строителство на близо 33 км от пътя Мездра - Ботевград. Прогнозната инвестиция е над 205 млн. лв. без ДДС.
Изпълнител на обходния път на Враца е Обединение „Обход Враца", в което участват „Трейс Груп Холд" АД, гр. София и „Пи Ес Ай" АД, гр. Стара Загора. Строителният надзор е осъществен от „Трафик холдинг" ЕООД. Договорът за строителство е на стойност 14 600 989.45 лв. с ДДС, а за надзор - 1 125 600 лв. с ДДС.
Обектът е по маршрута на общоевропейски транспортен коридор №ІV. Като участък от път Е-79 по него се осъществяват транспортни връзки между три европейски държави - Румъния, България и Гърция. С пускането в експлоатация на втория мост над р. Дунав при Видин - Калафат се увеличи транзитният трафик в Северозападна България. Направлението се използва като най-къс маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
pusi
на 06.07.2014 в 18:16:25 #4Шибаняко Миков,какво направи през тези 25 години докато си в политиката за най-бедният район??Нали и ти си от Кула,най-бедният район в цяла Европа.

Bozo Kosmev
на 06.07.2014 в 18:05:41 #3Хахаха, орли... Заменям трабанка за къпана врачанка...
Erich Hartmann
на 06.07.2014 в 16:20:01 #2Когато на ден през "Дунав мост"2 влизат 30-40 хиляди автомобила, =================================================================== Не на ден, а на месец. И на кой му дреме за обиколното на Враца, след като за самия Видин няма път, а ями. Монтана - Видин е гробница. А трябваше да има път едновременно с пускането на този мост. Всичко е демагогия, ама нали идват избори...
русофоб
на 06.07.2014 в 16:05:16 #1В България се използва десетична точка, а не запетая.