Осми ръкав за пътници ще има на летище София. Той ще струва 700 хил. евро и също е произведен от испанската фирма "Тим", съобщи БНР.

За разлика от другите телескопични ръкави, по които пътниците се отвеждат към самолетите, този ще притежава и врата със стълбичка по средата, която да отвежда пасажерите на перона, уточни шефът на оперативния център на аерогарата Ростислав Бъчваров.

Според проектния капацитет на летището на него могат да бъдат монтирани общо девет пътнически ръкава. Тепърва обаче ще започне проблемът с реконструкцията на залите за заминаващи и пристигащи във връзка с присъединяването ни към Шенген през 2011 г.

Площите, предвидени за пасажерите след граничната проверка, са построени така, че те не могат с лекота да бъдат отделени в зони. Затова от няколко месеца се търсят архитектурни решения, които да отговарят на изискванията.

Новата сграда на летището посрещна 3,2 млн. пътници през миналата година, като по този начин постигна 90% от проектния си капацитет, който бе предвиден едва за 2012 г.

През настоящата година аеропортът ще запази нивата на трафик от 2008-а, а в периода от 2006 г. насам ръстът в броя на обслужените пътници е бил между 18 и 23% на година.

Най-голям пазарен дял продължават да държат от "България ер", а Луфтханза за първи път отстъпва на нискотарифната Wizz Air.

Всички нови линии засега се откриват само от бюджетните авиокомпании, посочват от летищната управа. Кризата обаче се е отразила много на притока на пътници от трети държави и засега 90% от трафика се генерира от пасажерите по европейски дестинации.

От летището казват, че не достигат приходите, които се формират от такси. Сега те са по 12 евро на всеки заминаващ пътник.