Турската фирма "Мапа Дженгиз", която изгражда магистрала "Люлин", погазва грубо не само българското законодателство и Кодекса на труда, но и основни човешки права.
Това твърди лидерът на КНСБ в Перник Наташа Ангелова, цитирана от БНР.
По думите й, на обекта няма нито условия за безопасна работа, нито тоалетни, бани или топла вода.
На работниците не се заплаща за извънреден труд, въпреки че работят по 9-10 часа на смяна, допълни Ангелова.
След като научили, че за нарушенията са подадени сигнали, от фирмата са предприели репресии срещу трима синдикалисти, твърдят от КНСБ.
nono
на 26.08.2009 в 10:47:11 #7Крайбрежният Банев или Любимец 13 by newswriter on 25/08/2009 10:25 PM Едвин Сугарев http://www.svobodata.com/ Както изглежда, по време на четиригодишния си мандат тройната коалиция е направила всичко възможно, за да разпродаде България на дребно и за жълти стотинки – но пък на близки до властта бизнесмени и техните обръчи от фирми. Оказа се, Държавната агенция по горите, чийто директор бе първият член на бившето правителство, срещу когото е повдигнато обвинение в съда, съвсем не е единствения брокер с държавна земя. Друг такъв – и може би по-крупен – е Министерството на земеделието, което в течение на два мандата бе територия на далаверата, прикрита под политическия чадър на ДПС. Според новия министър Мирослав Найденов “през последните години Министерството на земеделието и храните (МЗХ) не се е грижило за проблемите на българските производители, а се е било превърнало в едно брокерско дружество с единствената цел кой какво може да извади от държавния поземлен фонд и да го продаде”. Същият изказа и съмнението, че “злоупотребите с държавните земи ще са по-големи от тези в горите”. Като драстичен пример за такава злоупотреба се посочват онези триста декара земи край “Русалка”, които областният управител на Добрич Ергинч Хаджиев извади от Държавния горски фонд и де факто подари на крайбрежния велможа Николай Банев. Става дума не за някакви затънтени горици във вътрешността, а за такава на първа линия до морето. Мирослав Найденов посочи тази скандална далавера още преди изборите, когато бе само експерт от ГЕРБ. Тогава Ергинч Хаджиев отговори, че неговият нотариален акт се базира на стар приватизационен договор, с който “Русалка“ е изкупила сгради и по чиято сила получават като прилежащ терен въпросната земя. Сега обаче се оказва, че земята е извадена без правно основание от държавния горски фонд, тъй като не фигурира в приватизационния договор за курорта. Щедър подарък, няма що. По-щедър от яхтата, която Николай Банев получи като подарък за сватбата си от своите кумове Весела и Димитър Барбукови. На същата тази сватба, на която пя не друг, а самият Джо Кокър, срещу скромен хонорар от един милион долара. И на която според медиите лично софийския кмет Бойко Борисов бил бракосъчетал Николай Банев с третата му съпруга Евгения Генчева, изпълнителен директор на фирмата му “Русалка Холидейс”, накичена с перли и дииаманти за 50 000 евро, в добрата компания на целия червен бизнес-елит, включително на фигури като Елена Йончева и Евгения Живкова. Впрочем такива щедри подаръци съвсем не са изненадващи, ако се има предвид бекграунда на родния крайморски олигарх. Той е близък приятел не с друг, а със самия Сергей Станишев, който през 2008 г. отдъхваше на яхтата на Банев (Не подарената за сватбата, а друга една, по-голяма.) Започнал е кариерата си като комсомолски деятел, пряко подчинен на секретаря на ЦК на ДКМС Красимир Премянов – с когото, ако някой си спомня, България граничеше на Изток в блажените Орионски времена. (Днес с не по-малко основание можем да кажем, че на изток страната ни граничи с Николай Банев – е, в партньорство и/или конкуренция с ТИМ, разбира се.) Минал е, както си му е ред, и през частния охранителен бизнес – като неговата фирма най-неочаквано поема охраната на обектите на БТК. Пак от Виденово време е и най-големия му удар – масовата приватизация, когато благодарение на добрата реклама неговият приватизационен фонд АКБ Форес изкупува десетки стратегически предприятия и апетитни обекти – като “Русалка” и цяла серия къмпинги по морето. Огромната част от тези предприятия вече са или разпродадени в разрез с приватизационните договори, или фалирали – като според медиите срещу него се водят цял куп дела за умишлени фалити, както и искове за узурпиране на частно имущество и неправомерното му използване. Впрочем аферата с тези триста декара край “Русалка” не е единствения скандал със земи по Чреноморието, в което името на Николай Банев се пресича с имена на министри на тройната коалиция – и по-специално на ДПС. В началото на август 2007 г., когато изтече срокът на заповедта, с която след многоседмични екологични протести бе спряно застрояването на Иракли, и трябваше да бъде подписана нова такава, тогавашния министър на околната среда Джевдет Чакъров реши да направи едно повече от симптоматично “изключение”. Той обяви след заседание на Министерски съвет, че строежите върху 750 дка в непосредствена близост до природния парк "Иракли" и върху 175 дка край с. Емона, както и на още стотина декара в местността, ще могат да продължат. Всъщност ставаше дума за земите, върху които строи тъй нареченото Сдружение “Иракли”, учредено от концесионера на плажа Иракли “Партнърс Комерс”, притежаван от собственика на АКБ Форест Николай Банев, “Голф хотели” АД – Сливен пак на Николай Банев,съпругата му Евгения Банева, управител на ваканционното селище “Русалка” и компанията “Суис пропъртис” с управляващ директор Стоян Захариев. Сдружението даде пресконференция, на която заплаши, че ще поискат от съда закриването на екоорганизации, заради чийто натиск се стигна до заповедта за едногодишна забрана на строителството. Горе-долу по това време късоврати горили подгониха къмпингуващите на Иракли, а жителите на околните села, част от които са пряко заинтересувани от строежите, бяха подсторвани да прочистят околностите от вредните за добруването им “палаткаджии”. Прочее подобна безогледност е напълно в стила на Банев: върху тези триста декара край “Русалка”, за които става дума при този най-пресен скандал, има цяло рибарско селище, с рибарски бунгала и съобъжения за изтегляне на лодки; рибарите обаче са предупредени да напуснат, тъй като заемали частна собственост. На кого е тази собственост вече не е ясно – тъй като се говори, че Банев се е изхитрил да продаде щедрия депесарски подарък веднага след получаването му – и нищо чудно при започналата от МЗГ проверка да се пръкне някой трети “добросъвестен” собственик, с който да се започнат безкрайни и о
Uau
на 26.08.2009 в 06:00:51 #6Толкова ли нямаме пътностроителни фирми та винаги чужденци ни строят всичко?Българинът се слави като добър строител!Е,къде е тоя строител с българска марка?Цяла Европа е строила в БГ а БГ ходи да строи навън.
parcuc
на 26.08.2009 в 00:19:09 #5Общите работници по тази магистрала да речем зимат 1000лв (българите), турците обаче пак общи работници пак зимат по 1000 само, че евро

akme
на 25.08.2009 в 22:46:38 #4така е,ако може да внасяме всичко отвън и представителите им за страната да се налапат.Да няма нищо което да се произвежда в БГ и да станем само консуматори.Ей това ще оправи страната.
андон
на 25.08.2009 в 21:47:55 #3ако може докарайте и германски асфалт та и ние да си имаме една отсечка 100-200км. добре направена...
breza
на 25.08.2009 в 21:39:53 #2Luftflotte Eins
на 25.08.2009 в 20:45:36 #1При строежа на следващата магистрала вземете германска фирма с германски работници - колкото и скъпо да струва ще е по-евтино от това да окрадат половината пари, а с другата половина да направят селски път от анадолски тип !
