Обжалването на процедурата за обществената поръчка за електронните винетки няма да попречи на въвеждането на новата система за таксуване. Това заяви в студиото на „Денят започва” по БНТ шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров. Заради обжалваната процедура е спряна обществената поръчка за електронни винетки.
Лазаров заподозря обслужване на нечии интереси в искането за удължаване на срока за подаване на документи за участие в обществената поръчка.
Процедурата се обжалвала от неизвестна за Пътната агенция фирма – Мархинженеринг. По думите на Лазар Лазаров от системата за данни било видно, че фирмата не се занимава и изпълнението на електронни системи за управление на пътен трафик не е основната й дейност.
Той коментира, че с пускането на ТОЛ-системата реално се засягат много интереси и то най-вече на тези, които досега са пътували почти безплатно по българските пътища – особено при преминаването на един граничен пункт от единия до другия край на България.
Лазар Лазаров отбеляза, че никъде в Европа няма толкова ниска цена на преминаване – 10 евро за товарните автомобили. В Гърция, например, това била цената за преминаване на лек автомобил, а имало и европейски държави, където таксата е десетократно по-висока.
Шефът на АПИ изтъкна като предимство на електронната винетка това, че тя ще важи от датата на закупуване до датата на изтичане на съответния срок. Винетката ще се купува по няколко начина - в интернет, в пункт, както и досега и по банков път.
Контролът също щял да бъде извършван по няколко начина - със стационарните камери и с мобилни екипи, които ще се занимават само със снимане на пътния трафик. Това означавало като мине автомобилът да се провери дали има закупена винетка.
шемет
на 31.05.2016 в 10:47:51 #4Абсолютна лъжа е лафа за транзитно преминаващите!! Според Директивите на ЕС НЯМАМЕ ПРАВО да налагаме допълнителни тежести върху определена група, държави ... и т.н., различни от тези за национално ниво! Иначе казано - транзита през България представлява по-малко от 5% от трафика така че останалите 95% ще бъдат заплатени от българските превозвачи. Те, от своя страна, ще начислят транспорта с новият си разход и в крайна сметка всичко ще се натовари върху цените на дребно. Извода - караш или не караш, все плащаш! Малоумно е с усмивка да обясняват на хората че, ще събират 300-400 млн.лв. в повече. Нали от нас ще ги взимате!!! Срещу какво??!!!
friend
на 30.05.2016 в 17:31:41 #3Относно цената на билета за градския транспорт: Нека щом не е печеливш този вид транспорт да го приватизират. Да обявят конкурси за линиите и готово. Да ама ако се направи сметка колко хора се качват и слизат само в едната посока на рейс 76 се вижда, че броят им е около 2500 души..... колкото и невероятно да звучи. От тези 2500 души нека 500 да се возят без пари. Остават 2000!!!! това прави 2000 лв в едната посока.!!! Още 2000 души в другата посока - =4000души или 4000лв!!! Един автобус прави 10курса на ден - = 40 000лв/денза една смяна!! За две смени - = 80 000 лв/денонощие. Разходите са около 20 литра на курс Х 20 курса - = 600 лв денонощие. Гуми и масла - още 200 лв/денонощие Заплата на шофьорите - 2Х 50 лв-=1000лв с две думи: Приходи - 80 000 Разходи:- 1800лв Самият автобус - рециклиран втора ръка от Германия е не повече от 20 000 евро общо. В София повечето от рейсовете са на 20 години. Къде е загубата? Защо никой не излезе дори да си направи труда да излъже нещо??? Защото никой невярва, че градския транспорт е на загуба.
friend
на 30.05.2016 в 17:16:57 #2ПСП11 с пускането на ТОЛ-системата реално се засягат много интереси и то най-вече на тези, които досега са пътували почти безплатно по българските пътища – особено при преминаването на един граничен пункт от единия до другия край на България -------------------------------------- Е у нас има хем винетки, хем ще има ТОЛ система, хем ще си плащаме пътен данък!!! Това разбира се са абсурди. Освен това, от изказването на Лазаров става ясно, че системата засяга транзитните товарни превози. Ами нека да ги товари тях, защо това трябва да засяга обикновения българин, който като че ли трябва да праща и чуждия транзит през България.
psp_11
на 30.05.2016 в 11:22:27 #1В коя държава има хем винетки, хем ТОЛ система за автомобилите?