С викове „искаме парите си" и лозунги „Не на ликвидацията на Български пощи" и „Няма да търпим повече бедност и мизерия" стотици пощаджии и синдикалисти се включиха в организирания от КНСБ протест.
Екипирани с лилави шапки, потници и десетки знамена на конфедерацията на синдикатите служители на „Български пощи" от цялата страна потеглиха на протестно шествие от централата на КНСБ към Министерски съвет, като заплашиха с активна стачка през октомври, ако исканията им не бъдат изпълнени.
„Ние сме представители на близо 12 000 български граждани, които работят в пощите. Средната заплата е 500 лева, а пощальоните, които се трудят в студ и пек взимат по 350 лева", ехтеше от мегафона на автомобил, който предвождаше шествието по бул. „Христо Ботев" и бул „Стамболийски".
„Искаме да запазим работните си места" и „искаме мениджъри - специалисти, а не калинки" гласяха други от големите транспаранти, които протестиращите носеха. От уредбата пък в началото на демонстрациите звъняха популярни родни песни като „Не`ам нерви" на Милена Славова, „Най-щастливият ден" на Контрол, „Скакауец" на Хиподил и други.
Главната причина за тежкото състояние на държавния пощенски оператор е фактът, че през последните години държавата е абдикирала от него, гласи декларацията, която организаторите раздадоха на присъстващите журналисти.
КНСБ и Синдикалната федерация на съобщенията настояват държавата без всякакво протакане и забавяне да изпълни ангажимента си в съответствие с директивите на ЕС и да преведе компенсацията за 2011 година за универсалната пощенска услуга в размер на 20 750 000 лева. Припомняме, вчера транспортният министър Данаил Папазов обяви, че са намерени резерви в рамките на 6.5 милиона лева, които ще бъдат преведени на дружеството за въпросната компенсация.
Синдикатите категорично се противопоставят на всякакъв вид и форма на приватизация на „Български пощи", гласи още декларацията. Тя призовава правителството незабавно да приеме национална стратегия за пощенските съобщения и превръщането на „Български пощи" ЕАД в печеливш, модерен и конкурентоспособен оператор от европейски тип.
„Незабавно уволнете „бандата на тримата" от ръководството на Български пощи", призоваха още от КНСБ. Те настояват да бъде назначен мениджърски екип от професионалисти с експертност в управлението на пощите и доказан опит, които да реализират изготвената преди това програма.
„Не искаме подаяния, а да работим в човешки условия, не в стрес и мизерия, защото Пощите са нашия живот!", завършва декларацията. Тя предупреждава правителството, че ако тези три спешни искания не бъдат чути и изпълнение в най-кратък срок, пощенци ще се принудят да прибегнат до ефективни стачни действия.
На този етап такова решение все още не е взето, но част от присъстващите споделиха, че се обсъжда ефективна стачка поне в рамките на час или два на 2 октомври.
„Хората не издържат вече. От 2008 година заплатите ни не са мръднали, работим за 300 - 400 лева, това просто не може да продължава", коментира служител на 18 клон в София. „Престъпници, мизерници! Ние да не сме ви роби, бе?", крещеше друга много разпалена служителка на „Български пощи".
Пред сградата на Министерски съвет, където вече над 100 дни друга група протестиращи искат оставката на цялото правителството множеството се събра, за да извика на управляващите на висок глас своите искания. От КНСБ благодариха на всички служители, които са дошли на протеста за смелостта и призоваха при каквито и да било наченки на натиск заради участието им веднага да се обръщат към синдиката.
Ръководството на КНСБ предупреди, че много сектори от икономиката очакват решения и ако те не бъдат взети в рамките на подготовката на бюджета за следващата година, са възможни социални бунтове. Има напрежение, очаквам тежка есен, протести в много сектори и браншове, започнаха пощите, ще следват и във въгледобива, ще продължат в цялата енергетика, която е силно дебалансирана, и никакви решения, които бяха взети, не помагат, коментира пред журналисти в МС президентът на КНСБ Пламен Димитров преди среща с началника на кабинета във връзка с протестите на работещите в "Български пощи".
По думите на президента на КНСБ има напрежение в транспорта, железниците са на прага на колапса. Много сектори очакват решения, ако няма такива в тези седмици, ще има социални бунтове, заяви Димитров.
Юлиан-3
на 26.09.2013 в 07:14:56 #48дидо, с жп авариите наистина затапи всички
....а след оправянето на бушоните се оказа, че жп линия от Турция до Румъния има вече повече от 100 години
....както и да е....отдавна хората са измислили как да транспортират огромно количество товари по железния път, а специално в ЕС перспективата е в посока постепенно изместване на автомобилния транспорт за сметка на много по икономичния и екологичен железопътен - това за товарите.....хубаво е да се запознаеш с тия неща, за да не се излагаш....

dddddd
на 26.09.2013 в 05:19:07 #47Justice for ALL | 25.09.2013 20:56 КНСБ и Подкрепа са червени организации и са с мафията. Това е измислен протест.
dddddd
на 26.09.2013 в 02:07:20 #46Xa-x@v | 25.09.2013 23:03 Това е факт в държавни институции и фирми. Бюджетът остава съшият, намаляват се лапачите и нищоправещите, съответно е ефективна дори държавна фирма като пощите заплатите могат да скочат и двойно, дори тройно, ако се махне баласта и източването. На добър мениджър му трябват не повече от 2 месеца за да вдигне заплатите в пощите три пъти дори с по-малък бюджет. На теб трудно ще ти стане ясно за какво става дума, защото най-добри за тебе са гърците, защото взимали заеми и работели на загуба, че били тарикати, а германците са балъците да им плащат сметките.
dddddd
на 26.09.2013 в 02:03:07 #45null | 25.09.2013 22:29 А коя магистрала е затворена зимата за тирове? А за ЖП аварии да си чувал? Питах те, как ще натовариш 200-300 тира и ще ги транспортираш от Турция до Румъния, примерно. Не те питам кога ще направиш железница дотам, че ще ти изгърмят бушоните съвсем. Изобщо голям смях стана, продължавай с идеите, че Пешо компота липсва. По-жалкото е, че беше министър на експертно правителство, като това на Олигарски.

Xa-x@v
на 26.09.2013 в 00:03:35 #44дидке,дидке,пак глупости си натворил
Ти в кой свят живееш с тези мисли,че след съкращения ще има по-високи заплати?Това е булгаристан,както се изразяваше едно от противните журналистически същества на чорбата господин Г.А. и няма,как да стане.Реформи в България означават всичко друго,но не и нещо положително.
null
на 25.09.2013 в 23:29:40 #43диде, много си загубено. зимата за железницата няма затворени проходи, лятото независимо от тонажа няма спиране от 14 до 20-22 часа, нито пък в петък, неделя или празнични дни (не знам кога си пътувало за последен път да погледаш малко спрени тирове по отбивките). ерго въпреки по-ниската (уж) средна скорост и без да се плаща престой това би било далеч по-изгодно и в много случаи - по-бързо. да не говорим, че превозването на единица тегло е значително по-евтино от автотранспорта. специално за турците си заслужава да се увеличи таксата на винетката + да се добави еко, застраховка и какво ли още не. а и номерата с претоварването и т.н. биха намалели значително. е, че ще клепнат няколко шкембеджийници както стана с тези на петолъчката, и че бензиностанциите няма да са през 500 метра както са сега - спор няма... иначе не служите вярно на Вальо Златев и Вовка Путин, нали?
Юлиан-3
на 25.09.2013 в 22:05:30 #42Justice for ALL | 25.09.2013 20:56 нямам нищо против да се бръкне в г..за на другарите(от всички партии), но за съжаление българина е кротък вид добиче.....и все пак - дори да се повтори февруарският феномен в подходящият мащаб, властта ще използва активно сила - с одобрението на ЕС-....

Justice for ALL
на 25.09.2013 в 21:56:00 #41Йес, протести и недоволство до дупка. Искам да видя как "другарите" ще се справят с народния гняв, който ще се стоварва върху тях ежедневно.

Юлиан-3
на 25.09.2013 в 21:24:32 #40ама добре би било някой жепеец да се включи във форума и да ви обясни популярно кое-що....хенриета не....наистина-прилича на кантонер, но няма неговата квалификация.....

Юлиан-3
на 25.09.2013 в 21:16:45 #39и тиквите и бесепарите са от едно котило, разликата е, че Сережка и компания разбират, че овцете не бива да се дерат, а само да се стрижат и то не до кожа....ако държава с географското положение на България не продуцира, а съсипва товарните си жп превози, това означава само едно - корупция на високо ниво....когато подобно поведение стане система, то е ясно, че на власт е ГЕРБ.....

dddddd
на 25.09.2013 в 21:15:54 #38Ами нека експерта Олигарски се вслуша в разумното предложение и да вдигне цената на винетките 5-6 пъти.

Юлиан-3
на 25.09.2013 в 21:11:07 #37бакшиша се дава, за да бъдат цените на винетките определени.....

dddddd
на 25.09.2013 в 21:08:20 #36Юлиан-3 | 25.09.2013 20:03 дидо, таксите са ниски, щото някой гушка бакшиш....ако си мислиш, че това е теория на конспирацията, твой проблем
И как точно ще вземе бакшиш от винетките на транзитните тирове?
Всеки път научавам нещо ново в нюза.

Юлиан-3
на 25.09.2013 в 21:03:06 #35дидо, таксите са ниски, щото някой гушка бакшиш....ако си мислиш, че това е теория на конспирацията, твой проблем....да, защо да не се създава работа на БДЖ?....защо да не вдигнем таксите за магистралите, които строихме с наши пари?(или ги строи Бойко?)....защо да не се възползваме от изгодното си географско положение?....защо да продължаваме да храним богатите?.....питай ги, нали за тях работиш.....

dddddd
на 25.09.2013 в 20:59:32 #34Юлиан-3 | 25.09.2013 19:57 Вижда се, че и ти мислиш за бизнеса като колегата нула. То и сега таксите са ниски на транспортните фирми, дай да ги направим петорни, че да се върнем на куфарна търговия. Що работа ще има тогава за БДЖ. Нещо такова май предлага нулата.
Юлиан-3
на 25.09.2013 в 20:57:22 #33dddddd | 25.09.2013 19:51 ами като им направим пътните такси петорни, като построим интермодални терминали....но по лесно е да строим магистрали, за да могат софиянци да ходят по лесно на море и тировете да ги разбиват срещу скромен бакшиш....

dddddd
на 25.09.2013 в 20:56:45 #32Значи вместо да пътуват по магистрала, ще качваме тировете на влак, за да има работа за товарни превози. Неее, по-голяма глупост не бях чел от много много време.
Юлиан-3
на 25.09.2013 в 20:53:21 #31военните ги викат от домовете им при тревога по личните им мобилни телефони....само големите началници имат персонални стационарни телефони в къщи, другите са с "викачи".....айде сега да си представим, как викачите, които от 10 години не са ходили по адресите(щот има джиесеми) ще съберат личния състав при тревога.....

dddddd
на 25.09.2013 в 20:51:43 #30null | 25.09.2013 19:45 И как си представяш да товариш 200-300 тира на ден на влак за да ги прекараш от Турция до Румъния, примерно. А бе откъде ви намират такива капацитети. Не му трябвали магистрали. Да не си Пешо компота?
null
на 25.09.2013 в 20:48:01 #29военните си имат ТЕТРА, отделни кабели и радиорелейни станции и БТК не ги ебе ама изобщо. въпросът за БТК беше,че 17 пъти я препродават след като са си избили парите и са излезли на печалба. смятай щом след покупката на МТел групата Австрия Телеком декларира 30% увеличение на печалбата на годишна база за какво говорим при БТК, които бяха продадени за 1/6 от сумата.