"Няма основания за спиране и прекратяване на процедурата по концесията на летище "София", смята министърът на транспорта Росен Желязков.
В момента тече процедурата, която ще бъде затворена на 5 февруари. На 1 март ще бъдат съобщени резултатите на открита публична процедура.
Общите вземания на Летище София към 1 декември 2018 г. са 71 млн. лв. Данните представи транспортният министър Росен Желязков по време на участието си в парламентарната комисия по транспорт.
Публичните държавни вземания са в размер на над 60 млн. лв., частните вземания са в размер на 5 млн. лв. и вземания на търговското дружество - над 5 млн.
"Няма несъбрани вземания", изтъкна Желязков.
Транспорният министър обясни, че назначеният одит през 2018 година не е просто проверка и контрол, а одит по правилата на закона.
Желязков поясни, че е разпоредил да се направи одит на летище "София" поради три причини - анализ на вземанията, проверка на договорите с доставка на стоки в търговските обекти и дали мениджмънтът е взел бонуси за годината и в какъв размер са били те, ако е имало такива.
В хода на проверката на одита е установено, че договорът за търговските обекти на летище "София" страда от редица пороци, стана ясно от думите на министъра.
Желязков уточни, че всички допълнителни бонуси в размер на 500 лв. са раздадени за постигнатите резултати на служителите на летището съгласно сключения колективен договор.
"Около 1 500 служители са получили по 500 лева коледен бонус", отчете транспортният министър.
ioan-penchev
на 24.01.2019 в 09:21:46 #2Защото след като се даде на концесия ще се развие много повече летището, всички по- големи летища са на концесионери. Виж какво става с морските ни летища. С всяка изминала година пътниците и туристите се увеличават. Ако това не е достатъчен пример, че летищата на концесия са много по- добре поддържани от другите, не знам кое.
Comon Sense
на 24.01.2019 в 01:29:20 #1Няма международно летище, което да е губещо/ Защо нашето се дава на концесия?