Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол обяви конкурс за приватизацията на "БДЖ Товарни превози". Депозитът за участие в конкурса е 20 млн. евро, съобщават от агенцията, цитирани от money.bg.
В целите на приватизацията е записано, че дружеството трябва да запази основния предмет на дейност, да осигури финансов ресурс за железниците и да спомогне за модернизацията на сектора.
Инвеститорът трябва да се ангажира със социални и трудовоправни въпроси, с цел да се "гарантира социалният мир", допълват от Агенцията за приватизация.
В конкурса за придобиването на 100 % от капитала на БДЖ могат да кандидатстват стратегически и финансови инвеститори. За стратегическия инвеститор е важно поне десет години да осъществява дейности по железопътни превози и да има нужните сертификати, приходите трябва да са минимум 400 млн. евро. Нужно е да има и одитирани финансови отчети.
За финансовия инвеститор условията са да има активи или дялови участия в размер на минимум 1 млрд. евро и собствен капитал от не по-малко от 20 млн. евро за последната финансова година. През последните три години трябва да има одитирани отчети.
Изискване за всички участници в процедурата е да имат право на достъп до класифицирана информация.
При оценяването на конкурсната документация 70 точки от оценката ще са за предлаганата цена и 30 - за предлаганата инвестиция.
x-man
на 13.06.2012 в 05:23:31 #9Народе събуди се...... не виждаш ли че те убиват ???
x-man
на 13.06.2012 в 05:22:27 #8Дори там където железниците са частни........ товарните превози плащат за пътническите....... разделянето на железниците на две, ще доведе до фалита на пътническите превози...... те не могат да съществуват самостоятелно. Това е началото на края на БДЖ......... жалко......... много жалко........ А народеца, спи сладко...... сладко........
Имeйл
на 13.06.2012 в 02:24:26 #7В очакване на новия Гад (б.а.- Зееви).
Abaris
на 13.06.2012 в 00:19:29 #6Това е национално предателство. Товарни превози в цяла Европа са на печалба и издържат местните пътнически превози. Тук ще ги продадат, а пътнически превози ще останат на дотации. С две думи: това, което може да реализира печалба, ще я реализира в нечий частен джоб, а загубата от другата част от железницата ще я плащаме с нашите данъци. Баси предателството, баси алчната Тиква...
Sven
на 12.06.2012 в 23:36:31 #5Коментиращия по-долу е прав. Железниците навсякъде са държавни. Има вариант те да бъдат спасени с малко средства и повече интелигентност. На първо място трябва да се доведат клиенти т.е. пътници. За целта трябва да се редуцира броят на автобусните превозвачи (предимно турски с по един-два много стари таралясника, неиздаващи билетчета ,с неизправни документи и изтъркващи бойковите нови магистрали). След това трябва да се променят разписанията на влаковете, така, че да станат удобни за ползване. Задължителни са редовните връзки между основните градове и бързи влакове с минимален брой спирки (направо тип шътъли). И накрая трябва да се въведат изключително гъвкави цени - промоции, отстъпки и т.н.
Ленин
на 12.06.2012 в 23:16:17 #4Хора, трябва да спрем това престъпление срещу народа с цената на неспирни протести! За всеки мислещ човек е ясно, че това ще е с пагубни за държавата последствия. Равносметката от досегашната приватизация показва, че вследствие на нея от държавата изтичат милиарди левове. БДЖ не е само фирма!!! То е част от националната сигурност. БДЖ е един от гарантите за суверенитета на България. КАкто язовирите, електроцентралите... Където и да са приватизирани железниците, това не е довело до нищо добро. Пример: Англия, Гърция... Приватизират "Товарни превози", защото е много печелившо! Досега товарните превози носеха тежестта на пътническите превози (които са необходими на обществото като частичен гарант за социална справедливост). Сега пътническите превози ще станат много по-скъпи и маса хора поради бедност ще останат закрепостени в селищата си. Управлението на ГЕРБ нанася дългосрочни и труднообратими щети на обществото. Както и всички други в последните 20 години. Взеха няколко фундаментални грешни решения, чиито последствия ще плащат и внуците ни. Ще са необходими големи усилия и много време, за възстановяване на това, което нашите майки и деди бяха създали с цената на много безплатен труд и с надеждата, че градят нашето светло бъдеще. Това видео казва много истини: www.dokumentalni.com/?p=1882
nen4oki
на 12.06.2012 в 21:15:37 #3Виж как ще изперат пари от тази сделка http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/74632
Borneo
на 12.06.2012 в 21:13:41 #2Инвеститорът трябва да се ангажира със социални и трудовоправни въпроси, с цел да се "гарантира социалният мир", ------------------------------------------------ За "оптимизиране" на разходите на инвеститора е прекалено да се иска социален мир. Как иначе ще уволни разносвачите на туби с нафта по всяка гара? Като се пазари със синдикатите , които се правеха , че не го виждат ли ?Или колегите , които си траят и не "топят" поради криворазбрана солидарност .
IvanoV
на 12.06.2012 в 20:55:40 #1Направо да си кажат, че Цветан Василев и кръга около ДПС ще го приватизират и да се знае! За разумните хора трябва да е ясно, че доган и борисов отдавна са си стиснали ръцете, затова са и тези циркове с разпределянето на влияние и целувките - целта е да се напомпат гласовете за бойко! ДОЛУ ГЕРБ!!