За модернизацията на съществуващата инфраструктура и за нова сигнализация на гара Димитровград са изразходвани 5 млн. евро, отпуснати от Европейската банка.
От тях 3.7 млн. евро са използвани за подобряване на съществуващата инфраструктура, а 1,5 млн. евро са използвани за нова гарова сигнализация.
Реализацията на проекта стана възможна благодарение на общите усилия на българската и югославската страна.
Това каза при откриването на новата гранична гара министърът ни на транспорта Петър Мутафчиев.
Той подчерта традиционно добрите отношения между България и Югославия, като допълни, че за тяхното развитие е необходима добра транспортна инфраструктура, която да улеснява комуникациите между двете страни.
Новата обща гранична гара Димитровград ще позволи улесняването на транспортния пътнически и товарен поток в двете посоки.
Съответно, продължи министър Мутафчиев, новата гара ще позволи намаляването на обработката на товарните влакове от 320 на 120 минути и на пътническите влакове от 100 на 50 минути за час.
Министърът на капиталовата инфраструктура на Сърбия (еквивалент на българското Министерство на транспорта) уточни, че новият проект, свързан с общата гранична гара Димитровград, е еднакво изгоден за двете страни.
Директорът на сръбските железници Моимир Шаранович уточни, че този проект, свързан с общата гранична гара Димитровград, ни доближава към стандартите на ЕС.
Българският министър на транспорта Мутафчиев допълни, че такива общи гранични гари съществуват извън границите на ЕС и улесняват граничния режим, пътнико- и товаропотока.
Правилата за работа между железницата на Република България и железницата на Република Сърбия по организацията и регулирането на железопътния транспорт бяха подписани по-рано в сградата на община Димитровград между българските и сръбските ръководители на Гранична полиция, митниците, ветеринарномедицинския контрол, железниците и железопътната инфраструктура.
Припомняме, с подписването на днешните правила влиза в сила споразумението за граничен контрол в областта на ж.п. трафика, подписано на 15 април 2005 г. в град Димитровград от представители на българското правителство, Съвета на министрите на Сърбия и Черна гора и Съвета на Европа.
Според това споразумение българската национална компания "Железопътна инфраструктура" чрез своя упълномощен представител в Димитровград има за задача да улеснява придвижването на влакове по граничната линия в двете посоки.
Предвижда се новата българо-сръбска гранична гара да бъде обслужване от смесен железопътен състав, както и служители на железопътната администрация.
На церемонията по откриването на новата гранична българо-сръбска гара Димитровград министрите Мутафчиев и Илич засегнаха въпроса от спешната необходимост от подобряването на трафика на граничния шосеен транспорт между България и Сърбия.
Тук те посочиха като пример огромната колона от тирове от двете страни на границата.
Нашият екип също се сблъска с този проблем.
На идване от София към Димитровград на няколко пъти бяхме принудени да изчакваме километрична колона от тирове.
Министърът на транспорта на Петър Мутафчиев уточни, че правителството на България очаква окончателното решаване на въпроса, свързан с магистрала Тракия, след което въпросът за магистралата София - Ниш ще бъде поставен на дневен ред.
Министър Мутафчиев определи магистралата София - Ниш като изключително приоритетна за транспортната инфраструктура на страната.
Магистралата ще прави удобна транспортна връзка с коридор номер 10 (за Гърция) и коридор номер 8, който започва от Бургас.
Министърът на капиталовата инфраструктура Велимир Илич допълни българския си колега, че въпросът, свързан с магистралата София - Ниш, в частност участъка Ниш - Димитровград, трябва да бъде решен чрез търг, определен от сръбското правителство.
Тук Илич допълни, че Сърбия ще разчита на собствени средства, а не на чужди инвестиции.
Шуши
на 05.12.2006 в 08:56:46 #3Рошко
на 04.12.2006 в 20:15:27 #2ъ
на 04.12.2006 в 17:49:29 #1"