Интернет търговец заблуждавал клиентите за начина на изчисляване на цената на продаван от него козметичен продукт с посланието „Спечели 15% … тоалетна вода за мъже”. Комисията за защита на потребителите му е забранила да продължава с нелоялната практика, съобщават от комисията.

Комисията е извършила проверка, която е установила, че онлайн магазинът предлага въпросния продукт в разфасовки от 50 мл. и 100 мл. Промоцията обаче била валидна само за по-малкото количество.

От сайта обаче потребителите оставали с впечатлението, че подаръкът „15 %” важи и за двете разфасовки. Заблудата идвала от позиционирането на посланието за отстъпка. То било сложено до прозореца за заявки, чрез който клиентът посочва големината и броя на желаните от него артикули.

Калкулатор изчислява „специалната цена”, която потребителят трябва да плати. Ако клиентът поръча разфасовка от 50 мл., която е на стойност 82.00 лв., промоционалната цена е 69.70 лв. В този случай търговецът е коректен, тъй като подаръкът от 15 % от количеството на продукта в опаковката възлиза на 12,30 лева.

Заблудата обаче идва при поръчка на разфасовка от 100 мл. Съгласно условията на промоцията, редовната му цена 112 лв. трябва да бъде намалена с 16,80 лв. и потребителят да заплати 95.20 лева. Онлайн калкулаторът обаче изчислява дължима сума от 99.70 лева, което прави с 4.50 лева повече.

От КЗП уточняват, че законът предвижда санкция в размер до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно в случай на нелоялна търговска практика.