През 2009 година пивоварните в страната са произвели 4 872 480 хектолитра бира.

Това е лек спад в сравнение с 2008 г., когато производството е било над 5 млн. хектолитра. Данните станаха ясни на пресконференция на членовете на Съюза на пивоварите, съобщава Money.bg.

Кризата се е отразила значително, като общо за страната продажбите са намалели с 11% на годишна база.
За 2009 година износът на пиво е 51 421 хектолитра за Румъния, Македония и българската диаспора в западните страни и САЩ.

За 2009 г. консумацията на глава от населението е 67 л., което е еднакво с нивото на консумация от 2006 г. Това също ясно показва влиянието на стагнацията в страната.

Тенденцията на спад в продажбите в студения пазар се запазват и през 2009 г., а прогнозата за 2010 г. е това състояние да продължи. Съотношението между студения и топъл пазар е 28% към 72%.

В страната потребителите на пиво все още предпочитат да консумират бира в домашна обстановка, това обяснява и процентното разпределение на студения и топлия пазар, който за годината отчита спад с 20-40%, а през 2010г. прогнозата е за още 3-5% спад на студения пазар.

През изминалата година са направени и 66 млн. лв. инвестиции в производство, реклама, иновации, обучения и др.
Въпреки кризата през годината излязоха и два нови бранда бира - „Диана" на „Болярка ВТ"АД и „Оптима" на „Ломско пиво"АД.

Независимо от по-слабите продажби, в бранша почти няма съкращения, като през годината са съкратени 10-15 души.