Emaxpress, архив news.bg

Със сигурност ще стигне до увеличаване на стойността на договора с фирма „Мапа Дженгиз", която работи по строителството на автомагистрала „Люлин".

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройстройството Росен Плевнелиев на пресконференция в пътната агенция, цитиран от money.bg.

До три седмици ще бъде оформен и анекс към договора, който ще регламентира всички финансови взаимоотношения между държавата и турската фирма.

Към този момент по отношение на сроковете държавата не е в състояние да налага санкции, обясни още регионалният министър.

„Ние в момента имаме международна компания, която прави пълен анализ на договора и на всички претенции от страна на „Мапа Дженгиз" за удължаване на срокове и увеличаване на суми.
Със сигурност ще се стигне до увеличаване на цената на договора поради всичко това, което е свършено или не е свършено, но нека експертите да си свършат работата, да се оценят тези 38 искания", каза министърът.

Две от възраженията са приети и касаят 7 млн. лв., които най-вероятно ще бъдат платени на фирмата, обясни Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструкутра".

„В крайна сметка резултатът, който ние гоним е много ясен - готова магистрала до края на 2010 година. За целта трябва анекс към договора, който да задължи „Мапа Дженгиз" да се придържат към този нов график, който са предоставили със съответните неустойки", коментира още Плевнелиев.

Ако графикът за магистрала „Люлин" не бъде изпълнени, ще бъдат наложени неустойки за „Мапа Джингиз". Засега не са ясни какви могат да бъдат неустойките, стана ясно още от срещата.

Качеството в строителството за голяма радост освен че е видимо, е лесно доказуемо и лесно проверимо, така че ние нямаме никакви притеснения, заяви регионалният министър и допълни: „Докато досега практически не са правени никакви проверки на качеството, сега вече и лаборатория, и независим институт ги правят. Имаме към момента неголеми притеснения, за да бъда честен с вас".

Не е възможно прекратяване на договора, регионалният министър, защото това означава „магистралата да пропадне тотално".

Ако не се справим с „Люлин", не може да имаме претенции за „Тракия". Аз не искам да прехвърлям отговорността, а да си свършим работата, допълни Плевнелиев.

Припомняме, че стойността на проекта е 148.4 млн.евро, от които по предприсъединителната програма ИСПА се отпускат 111.34 млн. евро.