Започна пробиването на тунела за столичното метро, който ще минава под бул. „Александър Малинов" в квартал Младост 1.
Изграждането на пробива на тунела под бул. „Александър Малинов" ще намали значително задръстванията и ще ограничи трафика в столицата, заяви транспортният министър Цветков, който заедно със столичния кмет Фандъкова бе на старта на пробива.
Участъкът в Младост, част от който е и тунелът, ще бъде включен за финансиране по Оперативна програма „Транспорт".
Тунелът е последният участък от продължението на първи метродиаметър и свързва Метростанция 13, Младост І (кръстовище на бул. „Андрей Сахаров" и ул. „Йерусалим") с Метростанция 19 (бул. „Цариградско шосе" при Експо Център).
Предвидено е изграждане на два еднопътни метротунела, отклонение в посока Бизнес парк Младост, свързващи галерии, отводняващи шахти. Всяка от тунелните тръби е с дължина по 400 метра и сечение от по 35 кв.м.
Подземното изграждане на метроучастъка ще се осъществи по „Нов австрийски тунелен метод" (НАТМ), който е разработен през миналия век и се налага като основен метод в тунелното строителство.
Главното му предимство, освен сигурността, е това, че е значително по-евтин и мобилен и ще гарантира безпроблемен трафик на кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Сахаров".
Особена сложност представлява отклонението към "Бизнес парк Младост", тъй като при това изпълнение се оформят три комуникационни етажа - два тунела на различни нива и съществуващия булевард "Александър Малинов".
Сложната геология и непрекъснатия трафик създават допълнителни трудности при изграждането на тунела.
Предвижда се тунелът да бъде завършен през 2011 година, като крайният срок за завършване на целия участък от Първи метродиаметър е 2012 година.