Асоциацията на потребителите на телекомуникации и интернет услуги (АПТИУ) и Асоциацията „Активни потребители" ще внесат колективен иск срещу М-Tel за 100 милиона лева.
Председателят на УС на АПТИУ Янаки Ганчев, поясни, че искът се завежда заради оплакванията на потребителите относно услугите на оператора.
Започваме мобилните оператори един по един, заяви Ганчев и поясни, че началото се поставя с М-Tel заради 7-месечния срив с новата клиентска платформа. По думите му провежданият от асоциацията мониторинг показва, че краят на тези проблеми не се вижда, а причината е в ретроградното мислене на ръководството на оператора, останало от времето, когато беше монополист.
М-Теl безстрашни срещу абонатите си
Още...
Сред основните оплаквания на клиентите на M-Tel са, че месеци наред не могат да си проверят сметките и оставащите минути; операторът не издава данъчни фактури в договорения срок и отказва да предостави услугата кредитен лимит; по технически причини M-Tel не може да активира част от услугите на клиентите си, но в същото време ги кара да плащат за тях; над 60% от потребителите са на мнение, че сметките им се завишават, а според други забавянето на фактурите води до двойно таксуване на разговорите им.
Ганчев подчерта, че тези 100 милиона лева са избрани, защото толкова би било наложеното наказание от регулаторните органи в една нормална държава. „Такава щеше да бъде санкцията, ако имахме държава в държавата", подчерта той.
Председателят на АПТИУ заяви още, че с този иск се настоява за отнемане на лиценза на M-Tel за определен период от време, като по думите му развитие по това искане ще се търси по съдебен ред, тъй като „вече не могат да разчитат на държавата."
Искът е частичен за по 1 лев от общата сума от 100 милиона лева, като молбите за участие в него започват да се набират от 20 март. За целта ще бъде сформиран Комитет на лицата с увредени интереси. Това ще стане по време на станалият традиционен протест срещу мобилните оператори тази неделя пред Народния театър „Иван Вазов" от 11.00 часа.
Ганчев се застрахова от евентуалните нападки за разпределяне на средствата по този иск: „Бъдете спокойни, с тези пари няма да отидем в топлите страни." По думите му започва и информационна кампания, с която на потребителите да се разяснят стъпките по самото присъединяване.
M-Tel е първият, но няма да е последният, коментира той и допълни, че вторият, който ще бъде подложен на подобна „атака" е Globul. Първоначалните планове са били M-Tel да бъде последван от Vivacom, но с премахването на автоматичното преподписване на договорите операторът се е спасил временно. И въпреки всичко тази подредба е временна, а двете асоциации ще се водят изцяло от отношението на мобилните оператори към потребителите.
Борбата тепърва започва, тъй като мобилните оператори ще се борят със зъби и нокти, за да убият поправките в Закона за електронните съобщения, заяви Георги Георгиев от АПТИУ.
Председателят на „Активни потребители" Богомил Николов, изрази задоволство от направените законови поправки, както и надеждата, че НС няма да ги модифицира дотолкова, че да нямат нищо общо със своя първообраз.
По думите му основният проблем идва от т.нар. срочни договори, които закрепостяват потребителите. „Ако потребителят може предсрочно да излезе от тези договори, тогава нелоялните практики ще намалеят значително, защото ще действат по-различни стимули", подчерта той.
Николов поиска Комисията за регулиране на съобщенията за в бъдеще да бъде по-активна по отношение на наблюдението на пазара, за да се намалят до минимум бъдещите проблеми.
От потребителските асоциации коментираха, че шансовете за успех на този иск зависят до голяма степен от съдебната ни система, защото потребителите са тези, които искат, а не тези, които определят.
По отношение на неделния протест Янаки Ганчев призова: „Призовавам ги да не участват, ако не им пука и ако не искат да спре произвола на M-Tel или с други думи казано - който играе печели, който не играе - не печели."
Henzelota
на 19.03.2011 в 10:25:52 #18абе аз много се възмутих като видях кво е казал в интервю лидера на асоциацията...: "Спечелената от иска сума ще бъде разпределена между потребителите от създадения вече комитет на базата на подадените жалби." и кво сега, ще се втурне сульо и пульо, да си пробва късмета, пък, видиш ли, спечелил няколко стотин хиляди...... е тва ли е идеята? за това ли е цялата врява? в крайна сметка всичко се върти около тъпите пари, Янаки да не се прави, че му пука за народа!!!!
Олаф БГ
на 18.03.2011 в 23:17:16 #17До ne_e_istina Има страшно много неща за които и 200 милиона са малко. Например: - Програми за номера за деца. Не може да няма ограничение на лимита под 50 лева, примерно 20 лева изходящи. - Забрана за игри и викторини с хазартен характер, независимо от единичната сума на залога, ("обаждането на гарантира участие") - Забрана за откриване на достъп чрез кратки номера до автоматични услуги (например - музикален поздрав) на цена (примерно 2,40) която се таксува от момента на обажадането, при положение, че услугата е поздрав, и не би трябвало да се таксува така, ако няма поздрав, т.е трябва да има отделно таскуване на обаждането и отделно на самата услуга, защото по закон има съвсем отделен регламнет за услугите и трябва да мозхеш да се откажеш по всяко време, ако си недоволен от нея. Не става дума за различните гласувания (Евровизия и т.н.) а за линиите на Митко Пайнера(по линията, Мишо Бирата, Вучката, Боко Тиквата и други), пуснали мрежи в домовете на хората. Абсурдно е, но хората не знаят, че зад трите оператора стои ЕДНА ОБЩА фирма, МОНОПОЛИСТ, точещ пари от децата (до 18 г). и тя е посредник между телевизиите и Само за това в нормална държава Главния Прокурор лично би задивжил наказателни процедури за операторите и ТЕЛВЕИЗИИТЕ (Нова, Планета)
lotsopa
на 18.03.2011 в 23:11:41 #16"_Ico | 18.03.2011 15:47 А бе всичко хубаво, ама ... тоя май има блясък в очите. Малко на луд ми мяза. Ама то нормален човек едва ли ще се захваща с такъв съдебен иск. " Блясъкът в очите е понеже демагогства, а не от лудост.
a-z
на 18.03.2011 в 21:51:30 #15Абе хора, за какво ни е правителство като все някой дръг му върши работата? Много глупаво от наша страна да храним държавни чиновници и да им върщим и работата.
Ne_e_istina
на 18.03.2011 в 21:34:09 #14Неща, които трябва да се поправят: 1. Автоматичното подновяване на договора ( Мтел и Глобул) Виавком го махнаха този месец, но е доста вероятно да го върнат обратно през Април. 2. Размера на неустоиките, при предсрочно закриване на абонамента 3. Невъзможност, ако сключиш договор, на опеделена тарифа и решиш да преминеш на друга, да можеш после да се върнеш обратно на тарифата, за която си сключил договор. 4. При смяна на тарифата, договорът ти да се подновява за минимум 1 година - от датата на смяна на тарифата ( при Глобул го има, за Мтел - не знам, при Виваком - не) 5. Ако решиш да си добавиш нещо към тарифата - например, любим номер ( да ти се продължава договора за минимум 1 година (при Виваком е така, за Мтел и Глобул - не знам) 6. Разликата в цените, която се плаща за определени услуги, според това, дали имаш друга така на същия оператор ( интернета на виваком и домашния телефон към БТК) Сигурно има и други такива, но не се сещам за тях в момента. Позицията ми е на човек, който е работил в бранша и е наясно, до известна степен, за какво става въпрос. Следи ситуацията от близо. Ползвал съм услугите на всички оператори, все още, най-изгодно ми е да ползвам услугите на Мтел и мога да кажа, че не са ми надписвали никога сметката. Веднъж имах проблем с тях, но го оправиха. Вярно, след доста разправии , но все пак, може да е каже, че с изключение на горепосоченото, съм доволен от тях.
бик1
на 18.03.2011 в 21:14:49 #13само така..да вземем пример от румънците...
Henzelota
на 18.03.2011 в 17:28:56 #12е какво янаки има нужда от нова къща, кола, яхта и обзавеждане ли,ч е иска да си прибере толкова много пари? Хич не му и дреме за потребителската участ./....
вирус
на 18.03.2011 в 17:07:58 #11Проблема на потребителите на ЪМТЪЛ е,че са сбъркали фирмата.Не казвам,че другите два оператора са пирфектни
обаче ония головодници в ЪМТЪЛ са уникати.Отдавна им хвърлих картите и съм мноо доволен.
general_tato
на 18.03.2011 в 16:32:22 #10закриваййййййй
posredstven
на 18.03.2011 в 16:14:51 #9Извинявам се за спама , но пропуснах да попитам дали ще бъде потърсена отговорност от Глобул че продава лични данни на клиентите си - без тяхно съгласие Това е сериозно нарушение на закона
Hellmaster
на 18.03.2011 в 16:14:37 #8От статията не става ясно този комитет, който ще се сформира в неделя, кога започва да приема тези молби за участие в иска. Искам да знам, защото се включвам
posredstven
на 18.03.2011 в 16:07:49 #7Браво !!
neznae6t
на 18.03.2011 в 15:58:49 #6Абонат съм на М-тел от дълги години. Ще ви разкажа една скорошна история, случила ми се след позвъняване на *88. Значи всички знаем за срива, може би заради дългогодишния ми статут, аз учудващо нямах забавяния и проблеми с мобилния оператор, докато не реших да си променя тарифния план. Вече сме края на март, като по всичко изглежда, че трета фактура поред ще ме пропусне. Реих да се свържа с оператор и най-цивилизовано да попитам какво мислят по въпрода и има ли начин да се провери защо се получава това забавяне, защото допреди смяната на тарифния ми план таков анямаше или ако е имало, то е било в рамките на няколко дни. Ще отбележа, че винаги съм считал, че получавам това, за което плащам, НО въпреки възпитания ми език и добронамерен тон, дори му се извиних на келеша отсреща, получих следния коментар: "Фактурите Ви не се бавят заради смяната на плана. Няма какво да коментираме повече." Леле, побеснях. Естествено, благодарих му, но вече с не чак толкова доброжелателен тон, като не пропуснах и да напомня и благодаря, че разговорът ни се записва. Сега чакам да ми дойдат фактурите накуп и да изприпкам с тях в КЗП и да подам жалба, както и да се поинтересувам считат ли те, че М-тел са изрядна страна по договора и ако не, то как най-галантно да им го набутам, прекратявайки си договора едностранно, живот и здраве и с неустойка в моя полза. :-) Имам достатъчно свободно време и желание да ги изръчкам. Не може вечно ние да сме отдолу. :-)
Uzunov
на 18.03.2011 в 15:58:12 #5БРАВО
Въпреки че както беше казано по долу с този български съд нещата май са обречени.
М-тел сигурно вече са си опекли нещата в съда.Дали са няколко хиляди където трябва.
vooov
на 18.03.2011 в 15:51:24 #4И пак ми няма фактурата втори месец. Уж се бяха оправили работите, но не било. мамка им!
grigo
на 18.03.2011 в 15:51:05 #3Аз съм на Виваком от самото начало, никога не ми се е подновявал договора автоматично, всеки път ми се обаждат и ми предлагат да отида и да си го подновя. Даже последната половин година бях без срочен договор и ми се обаждаха няколко пъти с предложения за подновяване. Виваком за мен са коректни.
Roko_2
на 18.03.2011 в 15:38:52 #2М-ТЕЛ мошеници!!!! М-ТЕЛ мошеници!!!! М-ТЕЛ мошеници!!!! М-ТЕЛ мошеници!!!! М-ТЕЛ мошеници!!!!
Бойчо
на 18.03.2011 в 15:33:14 #1