Строителството на отсечките по Лотове 2, 3 и 4 на АМ „Тракия" да бъде включено в Оперативна програма "Транспорт".
Това се посочва в разпространено до медиите съобщение на Национална агенция пътна инфраструктура.
В него се твърди, че за първи път се предлага България да приложи нова схема в усвояването на средствата по програмата именно при трите лота на АМ „Тракия"
Докато трае процедурата и договарянето по ОП „Транспорт" с ЕК, което отнема време, НАПИ има готовност да стартира тръжните процедури по трите лота с осигурените бюджетни средства, допълват от Агенцията.
От НАПИ посочват още, че това е стандартна европейска практика, използвана и от други държави при финансиране на инфраструктурни обекти по ОПТ и България може да я приложи.
За да се ползват средства по програма „Транспорт" за трите лота на АМ „Тракия", тръжните процедури следва да бъдат обявени и проведени по европейските правила. Същото условие трябва да бъде спазено и при сключване на договорите с избраните изпълнители. Към момента НАПИ разполага с утвърдените договор и тръжна методика, за да проведе търговете за трите лота изцяло по европейските изисквания на оперативната програма.
В рамките на предложението на НАПИ е и проектирането на Лотове 2 и 3 на „Струма" по ОПТ.
След приключване на проектирането им може да бъде взето решение за строителство и финансиране на обектите от двата лота по програмата.
По същата програма НАПИ е готова да стартира още в рамките на тази година и търговете за строителството на Лот 1 и Лот 4 на АМ „Струма".
Оперативна програма „Транспорт" е с период на действие 2007 - 2013 г.
Тя дава възможност вложените в строителството бюджетни средства да бъдат възстановени, ако тръжните процедури са проведени и договорите са сключени по европейските правила.
За първи път в практиката си със средствата по ОПТ, България може да приложи именно такава схема на строителство на оставащата част от АМ „Тракия", завършва съобщението на Агенцията.
nono
на 17.03.2009 в 11:28:21 #6Кой по колко ще краде-това е по новата схема!
nikolaicho
на 13.03.2009 в 13:15:19 #5Най-гадното в сучая е, че бавят строежите за да смучат до последно пари по всякъкви схеми, а в действителност липсата на магистрали коства на България хиляди убити и осакатени по пътищата.
Sioux
на 13.03.2009 в 11:39:41 #4Аз пък си мислех, че магистрала "Струма" трябваше да бъде завършена до началото на Олимпийските игри в Атина - 2004 г. Поне такива спомени имам от гордите изказвания на управляващите...
Сульо и Пульо
на 13.03.2009 в 11:38:15 #3Да припомня, ЕК предложи магистралата да бъде построена с европейски пари, но при условие че те провеждат търговете, а не нашите апапи от НАПИ. Само че управляващите не се навиха, защо ли?
A4ka
на 13.03.2009 в 11:30:09 #2Е тази магистрала се превърна в ЛЕГЕНДА!!!! кво само ни ебават за някакви си 150км, ебаси държавата, 100 години за една магистрала, софийското метро по същия начин!
alibaba
на 13.03.2009 в 11:15:19 #1За първи път се предлага България да приложи нова схема в усвояването на средствата - дясна ръка - ляв джоб, а не както досега - лява ръка - десен джоб!