Строителството на отсечките по Лотове 2, 3 и 4 на АМ „Тракия" да бъде включено в Оперативна програма "Транспорт".
Това се посочва в разпространено до медиите съобщение на Национална агенция пътна инфраструктура.
В него се твърди, че за първи път се предлага България да приложи нова схема в усвояването на средствата по програмата именно при трите лота на АМ „Тракия"
Докато трае процедурата и договарянето по ОП „Транспорт" с ЕК, което отнема време, НАПИ има готовност да стартира тръжните процедури по трите лота с осигурените бюджетни средства, допълват от Агенцията.
От НАПИ посочват още, че това е стандартна европейска практика, използвана и от други държави при финансиране на инфраструктурни обекти по ОПТ и България може да я приложи.
За да се ползват средства по програма „Транспорт" за трите лота на АМ „Тракия", тръжните процедури следва да бъдат обявени и проведени по европейските правила. Същото условие трябва да бъде спазено и при сключване на договорите с избраните изпълнители. Към момента НАПИ разполага с утвърдените договор и тръжна методика, за да проведе търговете за трите лота изцяло по европейските изисквания на оперативната програма.
В рамките на предложението на НАПИ е и проектирането на Лотове 2 и 3 на „Струма" по ОПТ.
След приключване на проектирането им може да бъде взето решение за строителство и финансиране на обектите от двата лота по програмата.
По същата програма НАПИ е готова да стартира още в рамките на тази година и търговете за строителството на Лот 1 и Лот 4 на АМ „Струма".
Оперативна програма „Транспорт" е с период на действие 2007 - 2013 г.
Тя дава възможност вложените в строителството бюджетни средства да бъдат възстановени, ако тръжните процедури са проведени и договорите са сключени по европейските правила.
За първи път в практиката си със средствата по ОПТ, България може да приложи именно такава схема на строителство на оставащата част от АМ „Тракия", завършва съобщението на Агенцията.
USD
CHF
EUR
GBP
nono
на 17.03.2009 в 11:28:21 #6Кой по колко ще краде-това е по новата схема!
nikolaicho
на 13.03.2009 в 13:15:19 #5Най-гадното в сучая е, че бавят строежите за да смучат до последно пари по всякъкви схеми, а в действителност липсата на магистрали коства на България хиляди убити и осакатени по пътищата.
Sioux
на 13.03.2009 в 11:39:41 #4Аз пък си мислех, че магистрала "Струма" трябваше да бъде завършена до началото на Олимпийските игри в Атина - 2004 г. Поне такива спомени имам от гордите изказвания на управляващите...
Сульо и Пульо
на 13.03.2009 в 11:38:15 #3Да припомня, ЕК предложи магистралата да бъде построена с европейски пари, но при условие че те провеждат търговете, а не нашите апапи от НАПИ. Само че управляващите не се навиха, защо ли?
A4ka
на 13.03.2009 в 11:30:09 #2Е тази магистрала се превърна в ЛЕГЕНДА!!!! кво само ни ебават за някакви си 150км, ебаси държавата, 100 години за една магистрала, софийското метро по същия начин!
alibaba
на 13.03.2009 в 11:15:19 #1За първи път се предлага България да приложи нова схема в усвояването на средствата - дясна ръка - ляв джоб, а не както досега - лява ръка - десен джоб!