Против приватизацията на БДЖ се обявяват 84 на  сто от железничарите, участвали в проучване сред служителите на компанията.

През януари и февруари представители на „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" са провели анонимна анкета сред 70 служители на БДЖ и НКЖИ

Според 80 на сто от анкетирането причините за лошото състояние на железниците са комплексни - раздутата администрация  некадърното управление,   далаверите, липсата на ремонти на подвижния състав, постоянните съкращения

10 процента  посочват като основна причина лошото  управление а други 10 процента смятат, че сегашното състояние на БДЖ се дължи на  далаверите на най-високо ниво

Според 93 на сто от участниците в проучването, компанията умишлено се води към фалит.

„Проучването е непредставително, тъй като много от служителите, които бяха помолени да попълнят  анкетата, изразиха притеснение за работата си. Все пак смятаме, че резултатите са доста интересни и показателни." - поясниха от гражданската инициатива.

На 9-ти март 2013 г. от 12:00 часа „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт"  организира пореден протест-шествие от Централната гара до Министерския съвет.

„Ние протестираме от лятото на 2012г. година срещу приватизацията и ликвидацията на БДЖ. Поредният повод е продължаващата в нарушение на Закона за приватизация и следприватизационен контрол процедура за приватизацията на Българските държавни железници - „Товарни превози",. и ликвидацията и съсипването на БДЖ като цяло." - се казва в съобщение, разпространено до медиите.