Не знам за какъв картел се говори при строителните фирми, особено пътно-строителните, когато водещ елемент във всички търгове е най-ниската цена. Това коментира председателят на Браншова камара „Пътища” инж. Павел Диковски, цитиран от БНР, във връзка с твърденията за картел при строителните фирми.

„С какво се сдружават фирмите, за да играят за най-ниската цена ли? Има някакво разминаване, но във времето ще се разбере”, посочи инж. Диковски. 

Той намира за преднамерени проверките на големите компании, които са водещи в строителството на пътни отсечки. Те целели атака на правителството.

Припомняме, че в края на миналата седмица ГДБОП и прокуратурата удариха мастити строителни фирми. Разследва се дейността на търговските дружества „Агромах“ ЕООД и „Пътища Пловдив“ АД - двете с основен предмет на дейност строителство. Компаниите участват в строежа на магистралите Марица и Струма. 

Павел Диковски не изключва възможността зад спирането на големите обществени поръчки да стоят интереси на чужди компании. Все пак уточни, че те вече не били толкова сериозни играчи на търговете за строителство на големи инфраструктурни обекти, както е било в началото.

Диковски смята, че е необходимо Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти” да се преструктурира. Той е категоричен, че в страната ни не е нужно дублиращо звено на Пътната агенция.

Идеята за закриването на компанията дошла след спирането на големи обществени поръчки. Предлага се дейностите й да бъдат поети от Агенция „Пътна инфраструктура”. Павел Диковски е на мнение, че всички видове дейности по пътищата, които са свързани с инвестиционен процес, с търгове, с проектиране, трябвало да бъдат в Пътната агенция.

Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти” била изкуствено създадено предприятие и в един момент не изпълнявала никаква роля. Моделът бил привзет от ЕС и в някои страни имало такова разделение. У нас обаче според Диковски дублиращо звено на Пътната агенция не било необходимо.