За опасността, че подготвят „Товарни превози" за продажба на безценица алармираха бившият транспортен министър и настоящ депутат от БСП Петър Мутафчиев и членът на надзорния съвет на Агенцията по приватизация Руси Статков.
Утре ще заседава надзорният съвет на Агенцията за приватизация по внесена докладна записка от изпълнителния директор на Агенцията с предложение за откриване на нова процедура за приватизация на" Товарни превози", съобщи Руси Статков.
Той е категоричен, че приватизацията може да бъде законна, само ако министърът на транспорта представи 10-годишна програма и ако Парламентът извади от забранителния списък дружеството.
Преждевременно пуснали първата високоскоростна жп линия у нас
Още...
Статков съобщи, че сега се предлага да се открие новата приватизационна процедура като се занижат изискванията към купувача. Освен това изключително лошо се отразява провалът на предишната процедура.
Според Статков има опасност, ако сега се направи продажбата, тя да бъде на много по-ниска цена. „Необходима е икономическа ефективност, а не смяна на държавния монопол с частен", подчерта Статков и добави:"Ако това не се случи всичко друго означава, че се иска обезценка, иска се да бъде продадено едно дружество на безценица".
Статков заяви категорично, че утре ще настоява да не се намаляват исканията към купувача и ще иска сделката да мине през Парламента, както изисква законът. „Синдикатите на „Подкрепа" и транспортните работници са готови да внесат иск за обявяване в нищожност на процедурата", предупреди още Статков.
Петър Мутафчиев поиска отговор на въпроса кой ръководи железопътния транспорт - министърът на транспорта или министърът на финансите. Симеон Дянков спря заема от Световната банка, а сега спря субсидията на „Пътнически превози", изтъкна Мутафчиев. По думите му ситуацията сега е на провал в „Товарни превози" и административен натиск върху „Пътнически превози".
Мутафичиев предположи, че има съвсем реална опасност да бъдат повишени цените на билетите, тъй като „Пътнически превози" са поставени в ситуация да не могат да работят. Мутафчиев съобщи още, че е тревожно положението с ремонтите и вагоните. По думите му „Товарни превози" непрекъснато са водени към загуби. Мутафчиев направи аналогия с продажбите на Кремиковци и на Булгартабак.
Той подчерта, че БСП категорично ще настоява да се спази законът за приватизация и следприватизационен контрол. „Според нас тези критерии целят разпродажба на ниска цена", каза Мутафчиев. Той поясни, че 10-годишната програма се изисква по закона за железопътния транспорт и уточни, че по времето на Тройната коалиция в 2008 година бил приет план до 2017 година, където било описано какви инвестиции трябва да се направят и какви резултати трябва да се постигнат.
Този план бил одобрен от европейския железничарски съюз. „С идването на власт на ГЕРБ този план беше забравен. Това правителство, оправдавайки се с кризата, не пожела да седне да коригира цифрите", добави Мутафчиев.
Той поясни още, че според договора между държавата и „Пътнически превози" било определено до 2024 година какви компенсации ще получава предприятието за осъществяването на всички заявени от държавата превози и посочи, че за тази година били 221 111 000 лева.
Заради спряната субсидия обаче сега всеки месец те няма да могат да покриват задълженията си да извършват необходимите ремонти, което ще доведе до намаляване на вагони и отменяне на влакове, а вследствие ще бъдат повишени цените на билетите, поясни Мутафчиев.
Дянков спира парите за „Пътнически превози", защото шапката им - БДЖ не си плаща кредита към Световната банка, взет 1995 г., поясни Мурафчиев и категорично заяви, че Дянкова няма право на това.
Юлиан-3
на 22.07.2012 в 21:58:36 #4DеrRоteBаrоn | 22.07.2012 20:29 ....са решили да го продават.... не да продават- да подаряват..... тия преди тях поне го правеха сравнително интелигентно, ама то като се замислиш, дали има интелигентен начин да присвоиш незабелязано последното печелившо държавно предприятие?....то няма и нужда....обществото(квото и да е това) е отдавна апатично и скоро няма да има БДържавниЖелезници....
rudy
на 22.07.2012 в 20:07:21 #3ами тоя червен боклук защо не извади пари и да го плати по реалната му цена, всички много знаят ама нямат 5 стотинки в джоба, пролетариат- голтаци
pusi
на 22.07.2012 в 17:18:02 #2До кога нагли уроди като този на снимката ще се правят на загрижени за държавата.И този червен гнусар врътна далаверата с вагоните,а сега има наглоста да дава мнение.

Снайпер
на 22.07.2012 в 16:29:23 #1Разпродават "Товарни превози" на безценица..... мафия