Световната банка не е поставяла искане за 30 %-но съкращаване на Фонд "Работна заплата" в структурите на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура." Това заяви председателят на железопътния синдикат към КНСБ Петър Бунев.
По думите му това предложение към Световната банка е дошло от ръководствата на самите дружества, опитвайки да получат заема.
Синдикалистите потвърдиха, че утре от 10.00 до 11.00 часа ще има предупредителна стачка, а от 11 март ще се премине ефективна по време на светлата част на денонощието.
На въпрос дали са запознати с казаното от транспортния министър Александър Цветков, че съкращения няма да има Бунев заяви, че на този етап не са им предлагали нови числа и стачната готовност остава.
Той добави, че от 14.00 часа днес ще се проведе среща с ръководството на НКЖИ, а час по-късно започват и преговорите в БДЖ.
Синдикалистите изразиха готовност да преговарят и цяла нощ, ако им бъдат дадени нови предложения. В противен случай ще напуснат преговорите още на 5-тата минута.
Политиката в жп сектора в продължение на 20 години е водена изключително погрешно и затова виждаме плачевното състояние на железниците днес, заяви Екатерина Йорданова - председател на Обединения транспортен синдикат към КНСБ и общински съветник от ГЕРБ.
Тя бе категорична, че утре ще подкрепи своите колеги от синдикатите и протестиращите и допълни, че всички ще настояват за едно по-добро управление в сектора.
Освен това Йорданова поясни, че тези протести нямат политически характер, а социален.
От стачния комитет предварително се извиниха на пътниците, но подчертаха, че клиентите на жп транспорта трябва да разберат, че това е за тяхно добро, тъй като с настоящите си действия жп ръководството застрашава безопасността на движението.
Петър Бунев припомни, че през 2005 г. БДЖ е изтеглило кредит за закупуването на дизеловите мотриси „Сименс", вместо това да е направила държавата. Именно този заем не може да се покрива в момента. За него и сега управляващите признават, че не е трябвало да бъде теглен.
Но БДЖ беше притиснато да плаща този кредит до 2009 г. Само че дойде кризата, „Кремиковци" бе затворен, а заемът вече не можеше да се плаща чрез „Товарни превози". Това е една стара сметка - други поръчаха музиката, а сега железничарите трябва да я плащат", посочи още Бунев.
Bozo Kosmev
на 09.03.2011 в 13:18:22 #1От стачния комитет предварително се извиниха на пътниците, но подчертаха, че клиентите на жп транспорта трябва да разберат, че това е за тяхно добро... -------------------- Да, именно - така потенциалните пътници на тая клоака, наречена БДЖ, най-накрая ще се ортиентират към някакъв по-смислен метод за придвижване.