Сертифицираха централизираната система за издаване на билети и резервации в реално време за пътническите влакове от Българския институт по метрология. Това съобщиха от Министерството на транспорта.

Системата, разработена от "Информационно обслужване" АД, се ползва от всички жп гари и бюра в страната. Тя обслужва всички жп дестинации в България. Чрез нея се предоставя възможност за закупуване на билети и от кондуктора във влака. Тя е достъпна чрез интернет от всяка точка в света.

Платформата дава възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник, чрез нея се издава, не само билет за нередовен пътник, но и глоба, спрямо тарифите на Националния железопътен превозвач.

Валидирането на билетите позволява на Звеното за вътрешен контрол на БДЖ да подобри контрола над изпълнението на служебните задължения на кондукторите. Всяко действие на служителите, които работят с тази система, се записва и може да бъде проследено.

Централизираната платформа замества досегашната система за билетоиздаване, която повече от 20 години не е модернизирана. Представената система обхваща цялостната дейност на БДЖ "Пътнически превози" - разписания, композиране на влакове, маршрути, тарифи, контрол, отчитане на приходите от пътници спрямо счетоводни, маркетингови и статистически данни в реално време.

От системата на "Информационно обслужване" ще въвеждат автоматично данните от Графика за движение на влаковете в реално време. Проектът за въвеждане на Централизирана система за онлайн покупка и резервация на билети беше представен за първи път в края на 2013 г.