Покачващите се цени на дизела скоро могат да спрат рибарските лодки да излизат в открито море тъй като риболовът ще стане твърде скъп, предупредиха пред "Гардиън" капитаните на лодки.

Траулерите и търговските рибарски кораби сега се борят с тежестта на повишаването на цените, което в много случаи означава десетки хиляди лири допълнително за дизелово гориво за риболовен рейс.

Това е удар по и без това затруднената риболовна индустрия, която се надяваше на по-добри времена след излизането на Великобритания от Европейския съюз.

Кораби разтоварват улова си на рибния пазар в Бриксъм. Рибата се продава на търг срещу комисиона. Пристанището получава дял, а освен това има разходи за наем на лодката, храна и други разходи. Основният разход е за гориво.

Според Бари Йънг, управляващ директор на Brixham Trawler Agents, която управлява рибния пазар в Бриксъм, Девън, най-голямото рибарско пристанище в Англия, цената на дизеловото гориво, използвано от рибарските лодки, се е увеличила повече от два пъти през последните осем месеца и увеличение от само 7 пенса повече ще направи работата на някои траулери нерентабилна.

"В момента тя е много крехка", казва той. "Не е нужно много, за да се преобърне. Цената на горивото ни е 1,08 паунда. Ако тя се повиши до 1,15 паунда, лодките ще спрат да плават. Така че още седем пенса и те ще свършат."

Най-големият траулер в Бриксъм, "Джули ъф Ладръм", се завърна в пристанището след седем дни в морето по-рано този месец и беше на косъм да излезе на загуба. Капитанът Шон Бек прибра вкъщи само 440 паунда за седмичната си работа - еквивалент на 2,60 паунда на час за това, че отговаря за кораба и екипажа 24 часа в денонощието. "Това е стресиращ момент за семейството ми. И в морето е стресиращо - риболовът не винаги е страхотен. Като капитан е голяма отговорност да направиш така, че корабът да се изплати и да се увериш, че всички получават заплата."

Екипажите работят на дял от печалбата - собственикът на "Джули ъф Ладръм" получава 60%, а като капитан Бек получава 10,5%. За екипажа има повишаваща се скала, стигаща до минимум от около 4%.

Джери Пърси, главен изпълнителен директор на Nutfa, заяви: "По отношение на дребния флот сме в екзистенциална криза. В момента живеем на ръба на острието на ножа, тъй като цените на горивата са невероятно високи, а правителството не дава никакви признаци за отпускане на субсидии за гориво."