Служителите на мобилните оператори рядко познават в детайли различните тарифни планове и услуги и се стремят да отклонят вниманието на клиентакъм други продукти и промоции, към брошурата, сайта, телефоните за информация и др.
Често те се затрудняват да отговорят на основни потребителски въпроси. Това показа проучване на принципа „Таен клиент", което Асоциация „Активни потребители" проведе в десетки офиси в София.
Консултантите в клиентските центрове на трите мобилни оператора - Мтел, Глобул и Виваком са любезни и отзивчиви към потребителя, но често се затрудняват да отговорят на основни потребителски въпроси.
Те търсят информация по сайтовете и в брошурите или направо дават грешен отговор.
Сред най-слабите места в компетентността на служителите са въпросите, свързани с интернет трафика, който мобилните оператори предлагат като част от стандартните си тарифни планове (как се измерва преносът на данни, колко е цената на мегабайт и т.н.).
Други въпроси, на които консултантните „засичат" или дават грешен отговор, са: „Каква е цената на есемес в роуминг?" и „Как става тарифирането на разговорите?".
Освне това, ако са достатъчно компетентни за съответния тарифен план или за условията на дадена промоция, се случва служителите да премълчават неизгодните характеристикина продукта или да спестят информацията, че преференциалните условия важат само за определен период.
В отделни случаи потребителят е принуден неоснователно да чака, поради „ангажираност" на персонала, въпреки че в офиса няма други клиенти.
Изводи от проучването „Таен клиент" са, че резултатите са задоволителни по отношение на отзивчивостта към клиентите, но компаниите трябва да инвестират повече в обучението и нивото на компетентност на служителите си.
Henzelota
на 22.01.2011 в 12:20:34 #8не знаели тарифите, смеели се на сметките на клиентите, не били компетентни.....бла-блааа... по-плоски изказвания не съм чела дори! Ако беше така, нямаше да просъществуват толкова време и да имат милиони абонати!!!
illuminat
на 07.12.2010 в 23:22:21 #7Проблеми с операторите има по цял свят. отедла за обсужане на клетните има цел да бут климнетите към уеб сайтовете за да икономисват на персонал ...Това е най големия проблем. Един кол център има в БГ около 50 човека на смяна за около да речем най много 1 мил потребители ...Ха сега пример с Върайзон 30 МИЛ клинта...нормално е да се слагат автоматизирани системи за отговор както и да се прехвърля към сайтове. Това е стратегия. А това че не са обучени в БГ по най викоите стандарти е ясно . Намаше да е зле ако операторката докато турси отговора на въпроса ти да ти пусне музика и да си погледне в компа те имат по страшно много информация коиято се мени много често и е НЕВЪЗМОЖНО да знаят всичко , но поне да знаят къде да потърсят . Това е . Не им се сърдете това е мизерна работа за много малко пари да се разправяш с ВСЯКЯКВИ клиенти включително таквиа дето искат да секс по телефона
dk
на 21.11.2010 в 18:36:54 #6Бесен съм! Ще почна като оня римски трибун да завършвам всеки мой пост по каквато и да било тема с думите: "А Глобул са нагли мошеници!" Където и да пиша, по каквато и ще да е тема! Защо? Отиваш, плащаш си почтенно, а те те увещават да вземеш още някаква "промоция". С години отбиваш атаките, накрая се предаваш. После се оказва, че въпреки увъртанията и опитите дасе измъкнеш с разни въпроси, пак са те излъгали. Уж всичко са ти казали, а ти невиждайки дребните букви се доверяваш - нали знаете фокусите на банките с кредитите! Оказва се че договорът не е за година, а за две! При отказ освен всичко друго трябва да платиш и 200лева неустойка. Определено се манипулира сметката. И най-дразнещото - пращат ти някое съобщение, така е направено, че да не можеш да го махнеш или по невнимание, да получиш някоя "услуга" - примерно да те идентифицират приятелите с някоя отвратителна чалга, за която нямаш и представа! Ами те могат да запишат и псувни "Отвори си телефона бе, да ти ...майката!" Според мен,трябва да им се забрани такъв род търговия, като искат да си продадат услугата, трябва да има възможност да се чуе първо и да се даде възможност за отрицателен отговор. Колкото пъти съм питал до кога ми е договора, все нещо не са им в ред компютрите. Да платя мога,да видя кога мога да се откажа от тях - не! Тактиката ми е вече всяка седмица да питам, и ще се откажа от тях. Обязателно! Глобул са мошеници!
bonev
на 22.10.2010 в 22:05:40 #5Преди два месеца отидох в офис на м-тел за да попитам предлагат ли HTC DESIRE,а служителката ме погледна очудено,и ме попита "т'ва па к'во е?"...
markov
на 11.10.2010 в 14:10:58 #4Статията е напълно задоволителна, обслужването - не. Не мой така, обучете девойките.
lotsopa
на 11.10.2010 в 12:11:46 #3У нас просто има монопол на мобилните оператори. Просто не знаят, а и началниците им са такива.
LeBaron
на 11.10.2010 в 11:57:19 #2Не не знаят, а умшиледно заблуждават, дезенформират и объркват клиента, да си мисли едно, пък те да го чукат здраво в това време. Това е търговска политика на Мтел, а покрай него и останалите тарикати правят същото.
Barda
на 11.10.2010 в 11:51:28 #1Много хубава статия. Клиентското обслужване в България не е на задоволително ниво.