Съюзът на транспортните синдикати в България започва кампания "Не на 86-часовата работна седмица".
Инициативата цели да информира за опасността за хората, които шофирайки или просто прекосявайки улицата делят пътищата с шофьори на камиони, които са били "на пътя" по 13 до 15 часа на ден или повече.
Една 86-часова седмица на практика е нещо нечувано в Европа, където средното работно време е 48 часа седмично, посочват от синдиката. Европейската комисия предложи преразглеждане на Директивата за работното време на мобилния персонал в автомобилния транспорт.
Предложението все още е на дневен ред в Европарламента, който многократно го отхвърля и предстои финалното му гласуване. Съюзът на tранспортните синдикати в България представлява над 13 000 работници от 98 синдиката в България.
hydra
на 24.02.2010 в 09:04:02 #1Толкова важна тема, а няма нито един коментар. Аз мислех, че камионите имат някакви устройства мисля тахишайби се казват, на които се записват скорост на движение, смени и т. н.. И че тези устройства много строго се следят. Ако камионите в България нямат такива устройства, трябва да задължат собствениците им много бързо (max месец) да ги сложат. В същия срок да се намери начин за контрол.