Регионалният министър Лиляна Павлова отрече да има оскъпяване на проектите за строителство на лот 4 на автомагистрала (АМ) „Тракия" и лот 1 на АМ „Струма". Имало допълнително възложени поръчки за други дейности.

В рамките на договора няма анексиране и допълнително увеличаване на стойността на договора, която е 209,6 млн. лв., заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството в отговор на въпрос на социалиста Жельо Бойчев относно оскъпяването и закъснението при строителството на лот 4 на магистрала "Тракия" (Ямбол - Карнобат) и лот 1 на магистрала "Струма" (Долна Диканя - Дупница).

Лот 4 на АМ „Тракия" е въведен в експлоатация на 15 юли 2014 година. Договорът за строителството бил сключен на 31 август 2010 година. Забавяне на строителните дейности е имало с 5 месеца заради тежките зимни условия.

Възлагани са допълнителни дейности за участъка Ямбол-Карнобат. Проведени са открити поръчки по закона за обществените поръчки въз основа, на които са избрани дейности за преодоляване на проблема с преовлажнените почви, тъй като имали нужда от укрепване.

По отношение на лот 1 на АМ „Струма", срокът за изпълнение бил от 1 октомври 2011 г. до септември 2013 година. При него също няма забавяне, дори е изпълнен предсрочно още на 23 юни 2013 г., изтъкна регионалният министър. Тя посочи стойността на проекта - 70 млн. лв., която също не е променяна.

Сключени са обаче три допълнителни договора, възлизащи на общо 10 млн. лева.

Единият - за изместване на трасето на съществуващия водопровод, тъй като не е било предвидено. Вторият договор бил за строително-монтажни работи, свързани с преовлажнени почви. Третата поръчка била за допълнителната реконструкция на надлеза на пътен възел Долна Диканя.

Няколко дни ни делят от окончателното изграждане на лот 2 от АМ „Марица" (Димитровград - Харманли). До 1 октомври се очаква да бъде готов и лот 1 на „Марица" (Оризово-Димитровград), увери от парламентарната трибуна регионалният министър Лиляна Павлова в отговор на въпрос на депутата Жельо Бойчев.

АМ „Марица" беше възложена, отново възползвайки се от наличните проверки и съпътстващите ги геоложки проучвания, поясни Павлова. Подобно на АМ „Тракия" и тук преовлажнените почви довели до допълнителни мерки. По отношение на лот 1 е открита една процедура за напоително укрепване. При лот 2 има 2 процедури - за строително-монтажни дейности и за реконструкция на газопроводи.

Павлова подчерта, че сключеният договор за изграждането на АМ „Марица" 1 и 2 действително се изпълнява със сериозно закъснение. И двата участъка трябваше да са готови миналата година, но това не се случи. За година и половина напредъкът беше 10% като реално завършени строителни работи, констатира регионалният министър.