София ще се превърне в център на трамвайното производство.
Това каза пред журналисти главният архитект на града Петър Диков на Четвъртата международна конференция "Европейският град - градоустройство и архитектура, сигурност и финанси", цитиран от Радио София.
По думите на Диков се подготвя проект за изграждането на завод за трамваи на мястото на депо "Искър" в район "Дружба", където общинският терен е 120 декара.
Главният архитект даде пример със завода на "Сименс" във Виена, който е разположен на площ 140 декара и има годишен оборот 1-1,5 млрд. евро.
Само Столичната община за следващите пет години ще има нужда от 50 нови композиции и 100 трамвайни мотриси, посочи още Диков.
По думите му новият приоритет на общината е изграждането на трасета на градския транспорт, а трамвайният е вторият по бързина след метрото.
Петър Диков посочи, че заводът ще бъде изграден съвместно с голяма фирма, специализирана в трамвайното производство.
vvml
на 17.09.2009 в 20:01:04 #9Дискусии за преминаване към 1435мм (нормално) междурелсие е имало и продължава да има. За сега такова е само по линиите 20 и 22. Някои от трасетата не позволяват такова преминаване поради налични тесни участъци. При други поединичното преминаване е невъзможно и/или нецелесъобразно. Нормалнорелсови трамваи в излишък няма. Т.е., необходима е мащабна подмяна на релсов път и трамваен парк едновременно, нещо което към момента не може да се случи. Иначе, предимства си има.
fredie
на 17.09.2009 в 18:11:26 #8Бах го.. индустриалната столица на Европа ей... какво знаем ние селяните

Минувач
на 17.09.2009 в 17:28:48 #7Един от проблемите със скоростта на трамваите е че междурелсието е малко и това намалява стабилността и максималната скорост. В повечето страни трамваите се движат по коловози равни на железопътните. Това позволява в нощните часове да се транспортират товари директно с вагони, при много по-ниска себестойност. Ще се намерят много умни хора, които да са против това.
kalpazanius
на 17.09.2009 в 17:13:10 #6шемет
на 17.09.2009 в 17:03:52 #5Вярно ли е, че руснаците не се разбрали за Байконур и си търсят нова площадка? ДИКОВ, СПИШ!!!! Такава далавера да пропуснеш!!!
шемет
на 17.09.2009 в 17:00:17 #4А един малък завод за ремонт на атомни подводници няма ли да е по-удачно?! Само да доизградим плавателния канал и какво повече да иска човек?!
vvml
на 17.09.2009 в 16:46:32 #3Ако се включи чуждестранен инвеститор (което е единствения начин такъв завод да се построи), то той ще има предвид къде да реализира продукцията си. Но според мен, това е просто кьорфишек. И Велизарий много говореше за кръстовища на две нива, за нови булеварди, за реконструкции и пр. Иначе дори оптимистите не вярват в скорошно обновяване на трамвайния парк на София.
vvml
на 17.09.2009 в 16:42:39 #2Новият клоун в СО на мястото на бившия заместник кмет по транспорта - бай Велизарий е архитекта Диков. Иначе за бързия трамваен транспорт, който е сънувал с отвити крака не знам какво да кажа. Където е изпълнен както трябва - да. Но кретенът строи НЕавтономни трамвайни трасета, които не само че не са бързи, но създават затруднения и причиняват задръствания и за автомобилния транспорт. Да не говорим че коритата които се движат, дори под земята да вървяха, не могат да изпреварят автобуси и тролеи, поради състоянието в което се намират. Нов завод за трамваи, за нуждите на София? Тази София, която от години обявява и отменя конкурси за нови трамваи, на която едва и достигали средства да поръча 18 броя? Тази, която мести ремонтния завод в трамвайно депо, за да продаде терена му? Това е статия за 1-ви април.
Гарабет
на 17.09.2009 в 16:38:30 #1Не зная доколко е удачно, но само в София има трамвали. А пазар са продукцията къде ще се търси?