Три фирми обжалват решението на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти” за прекратяване на процедурата по строителство на лотовете на автомагистрала „Хемус”.
Припомняме, прекратяването на процедурата стана с формалния мотив за липса на финансиране, но по заповед лично от премиера Бойко Борисов.
Министър-председателят подчерта, че решението му е свързано заради съмнения в честността и прозрачността на проведените конкурси и слухове за близост на избраните изпълнители до депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на „Лукойл“ Валентин Златев.
Жалби в Комисията по защита на конкуренцията са подали консорциумът „АМ Хемус Лот 1“, в който участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД. Обединението беше избрано да строи отсечката от магистрала “Хемус” от Ябланица до разклона за Угърчин.
Жалби са подадени и от обединението „ПСТ Хемус 2“, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АД, спечелило строителството от Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч.
Жалба е подала и дисквалифицираната турска компания „Ташяпъ Иншаат“, съобщи БНР.
Така на практика КЗК може да отмени решението и да принуди компанията да продължи с търга или да търси друг начин да изпълни искането на премиера.
FinanceInspector
на 26.02.2016 в 22:10:37 #2И 500 милиарда капитал да имат, няма голямо значение. Капиталът в днешно време е повече счетоводен термин, отколкото нещо друго.
Jimi
на 26.02.2016 в 20:18:29 #1За Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД след 2 минутна справка в търговски регистър се вижда, че имат общ капитал от около 20000 лв. В същото време печелят поръчка за 500 млн. лв. Осмокласник ще забележи веднага огромното несъответствие, а в МРРБ какво са гледали - само зелени гущери са им се привидяли.