Между 1 и 1.5% от общите приходи на туристическия бранш да отиват за реклама, поискаха от ръководството на Националния борд по туризъм, цитирани от ipo.bg. Според разчетите на организацията общият й оборот е около 3 млрд. EUR, което означава, че за популяризиране на страната ни като туристическа дестинация трябва да бъдат заделени между 30 и 45 млн. EUR.

Браншът иска да има единна ДДС ставка от 7% за всички компоненти на туристическия продукт, защото в повечето европейски държави ДДС на туристическите услуги е между 3 и 10%, пише БТА. Деловите среди предлагат да се разработи и нов закон за туризма , който да отчита всички промени, които произтичат от членството на страната в ЕС и промяната на пазарните условия.

Позицията на борда бе оповестена днес в рамките на дебата "Туризмът е политика".