Снимка 676623

Източник: iStock

"Отговорният бизнес" е специален проект на News.bg, който се фокусира върху бизнеса не само като работодател, но и като сила за промяна на социалната среда около нас.

Мисията на проекта "Отговорният бизнес"

Институциите, обществото и бизнесът - това са трите стълба за всяка държава. За да бъде стабилна тя, тези стълбове трябва да функционират в баланс помежду си... Много често обаче забравяме, че промяната в обществото може да бъде стимулирана не само от държавата или гражданите, но и от корпоративния сектор.

Именно това е идеята зад поредицата "Отговорният бизнес". В нея обръщаме внимание на добрите примери - как корпоративният свят може да бъде не само двигател на икономиката, но и активен партньор в развитието на общностите и подобряването на средата, в която всички живеем.

Още от възникването си като концепция през 60-те години на XX век корпоративната социална отговорност се налага като марка за поведение - първо на големите многонационални компании, а после и за бизнеса като цяло. Вярваме, че бизнесът има силата да променя живота - и го виждаме в добрите примери на компаниите, които вече правят разликата.

С този проект искаме да вдъхновим още организации да открият своя начин да подкрепят хората и общностите около себе си.

Примерите за успешни инициативи

В проекта ви запознаваме с конкретни инициативи и кампании на различни компании в сфери като:

  • екология;
  • образование;
  • финансова култура и грамотност;
  • култура;
  • обществено здраве и здравословен начин на живот;
  • спорт;
  • благотворителност и помощ на хора в нужда;
  • и други.

Защо идеята за бизнес, който спазва корпоративна социална отговорност, работи

  • Хората по-често имат доверие на бизнеси, които показват, че са готови да работят за общото благо, а не само за финансовите си резултати.
  • Ако компания припознае кауза, която е близка до сърцето ни, шансовете ѝ да ни спечели на своя страна неимоверно нарастват.
  • 49% от българите вече са готови да плащат повече за продукти и услуги, предлагани от социално отговорни марки, според данни от доклада "Филантропия и корпоративна социална отговорност в ЦИЕ" на Social Impact Alliance, DGKV и Американската търговска камара в България.

А посланието е просто

Когато бизнесът е партньор на хората, всички печелят.

Финансовата грамотност трябва да започва още от училище: Уроците на Concord Asset Management

"Важното е младите хора да имат финансова дисциплина"
- Наталия Петрова, изпълнителен директор

Финансова грамотност - Concord Asset Management
Финансова грамотност - Concord Asset Management

Ростислав Русинов, Bigbank:

"Не знам да има истински богата държава, където хората да не са финансово грамотни"