Снимка 676623

Източник: Силвър Стар

За Силвър Стар идеята за успеха е добре позната. Като генерален дистрибутор на марката Mercedes-Benz за България, компанията следва същите движещи принципи като немския автомобилен гигант.

През 2024 г. Силвър Стар бе отличена с престижната награда "Дистрибутор на годината" от централата на Mercedes-Benz и получи рекорден брой признания за изключителни постижения в четири от общо 16 категории.

Ключът към тези успехи се крие в проста, но важна идея - да се "слуша сърцето" на компанията, което означава да се чува мнението на служителите и да се създадат условия, в които те се чувстват значими, оценени и ангажирани. Именно този принцип има ключово значение за определянето на благотворителните инициативи и корпоративната социална отговорност на Силвър Стар.

За него ви разказваме и в този текст от поредицата на News.bg "Отговорният бизнес", в която ви срещаме с добрите примери за това как компаниите се грижат за средата около себе си и помагат за развитието на обществото.

В поредицата "Отговорният бизнес" ви представяме позитивните примери за това как чрез благотворителни инициативи корпоративният свят може да оставя положителна промяна в средата наоколо.

В Силвър Стар този добър пример си има име - "Радетели за добро". Това е проект, който вплита ангажираността на служителите на компанията към социално значими каузи и инициативи като кръводаряване и подпомагане на лица с увреждания.

Този проект се ражда след едно вътрешно проучване на компанията за това как те виждат ценностите ѝ. Така от екипа започват да идват множество предложения за активности, каузи и кампании, които могат да бъдат подкрепени.

Идеята е проста - Силвър Стар залага на това хората, които работят за нея, да се ангажират от името на компанията с каузи, които са близки до сърцата им. А девизът на проекта е показателен за корпоративната култура в организацията - "Да бъдеш добър, но не само в професията".

Така се появяват редица инициативи - от седмица на кръводаряването през благотворителни базари и спортни събития с благотворителна цел, до осиновяване на двойка орли в Софийския зоопарк (животното, с което служителите на Силвър Стар асоциират най-много компанията). Всяко едно от тези събития показва как личният ангажимент на екипа се превръща в реална помощ за обществото.

Снимка 676623

Източник: Силвър Стар

Седмицата на кръводаряването на Силвър Стар помага на над 100 души за лечението им

Седмицата на кръводаряването протича в четири локации на компанията във Варна, София, Пловдив и Бургас. Организирани са пунктове за даряване на кръв, като десетки служители се включват и подпомагат за лечението на над 100 души.

Друг важен елемент от "Радетели за добро" са коледният и великденският благотворителен базар, където служителите произвеждат продукти със собствен труд и закупени продукти от социални предприятия.

Парите, които се събират от тези базари, се даряват за каузи, избрани отново от служителите - лечение на деца с увреждания и подобряване на условията на лица с умствена изостаналост, настанени в защитени жилища.

Снимка 676623

Източник: Силвър Стар

Коледният благотворителен базар на Силвър Стар помага за закупуването на барокамера за лечение на деца с увреждания от района на гр. Пирдоп.

Със средства от коледния базар служителите и компанията помагат за закупуването на барокамера за лечение на деца с увреждания от района на гр. Пирдоп. Закупената апаратура обслужва цели пет общини в София-област - Пирдоп, Златица, Челопеч, Копривщица и с. Антон. Общият брой на лицата с вродени или придобити заболявания, нуждаещи се от кислородна терапия в района, е над 300.

Компанията подпомага с дарения и талантливи деца в неравностойно положение като част от инициативата на Фондация "Плюшено мече".

За Силвър Стар особено важно е служителите да живеят активно, като посланието на компанията е, че както всеки автомобил има нужда от техническа поддръжка, така и човешкото тяло има нужда да бъде поддържано активно. Така служителите се включват в различни бягания и маратони, където участието е както индивидуално, така и в екип. Чрез тези активности компанията цели да насърчи здравословния начин на живот, сплотеността на екипа и мотивацията да се стремят заедно към "дестинацията на успеха", която е част от корпоративната идентичност на Силвър Стар.

Компанията организира също така и множество вътрешни турнири по различни спортове, които отново имат благотворителен характер. Така например победителите в тазгодишния турнир по футбол получават освен славата от победата, правото да изберат благотворителна кауза, която Силвър Стар да подкрепи - лечение на момче, което иска отново да проходи.

Снимка 676623

Източник: Силвър Стар

Вътрешният футболен турнир на Силвър Стар. Отборът победител избира каузата, за която компанията да помогне финансово - лечение на момче, което иска отново да проходи.

Паралелно с това компанията споделя и водещите ценности на Mercedes-Benz в глобален мащаб. Още от самото начало силните жени играят важна роля в определянето на бранда, като единствената автомобилна марка, кръстена на дама.

Днес в автомобилния свят, който обикновено се възприема като мъжки, над 30% от служителите на Силвър Стар са жени: от стажантите до висшия мениджмънт във всички професионални направления - от счетоводство и маркетинг до сервизни консултанти, търговци и механици включително. Самата компания не разчита на квоти за това, а на възможности, знания и професионализъм, каквито жените притежават.

Тази роля на жените като способни професионалисти се акцентира с глобалната инициатива на Mercedes-Benz - She's Mercedes, която събира, вдъхновява и насърчава дамите да се развиват и да споделят своя успех. Като част от нея и от вътрешната програма на Силвър Стар "Звездни таланти", компанията подпомага талантливи момичета в неравностойно положение.

Едно от тях е 16-годишната Биляна Тодорова от Стара Загора, която е стипендиант на Фондация "Благотворител" по програмата "Постигам по-висок успех". Компанията подкрепя със стипендия нейното развитие като певчески талант, като тя самата взема участие в тазгодишното събитие "She's Mercedes", насочено към дамите и тяхната водеща роля в бизнеса.

Снимка 739447

Източник: Силвър Стар

16-годишната Биляна Тодорова от Стара Загора по време на изпълнението ѝ на събитието "She's Mercedes".

Отвъд тези инициативи стои и стратегията на Силвър Стар за устойчив и отговорен бизнес.

Тя има няколко сфери на действие. Първата се съсредоточава върху инициативи, насочени към служителите и тяхното благосъстояние и здраве. Там се организират кампании за профилактични прегледи и за стимулиране на по-активен и здравословен начин на живот.

По втората сфера се работи за развиване на екипа и надграждане на уменията на служителите. Целта е да се създаде култура на подкрепа, в която всеки служител да вижда възможност за развитие и признание. Компанията работи и в посока ранно кариерно ориентиране чрез програмите за дуално обучение на технически специалисти от професионалните гимназии по автомобилна техника.

Третата сфера е частта за устойчивост на бизнеса. Там водеща роля има преминаването към въглеродно неутрална мобилност и модел на работа. Компанията е сред водещите на пазара при представяне и въвеждане на електрически и нискоемисионни превозни средства във всички сегменти - леки, лекотоварни и товарни автомобили.

През 2023-та Силвър Стар изгражда и собствен фотоволтаичен парк в Пловдив и планира изграждането на подобен в София, с който да се покрият енергийните нужди на комплексите със зелена енергия. Целта е до 2030 г. да бъдат постигнати целите за въглеродно неутрален бизнес, които стоят пред компанията като представител на Mercedes-Benz на пазара.

Снимка 676623

Източник: Силвър Стар

Фотоволтаичният парк, който Силвър Стар изгражда в базата си в Пловдив

Тези усилия показват, че за Силвър Стар корпоративният успех и социалната отговорност вървят ръка за ръка.

Чрез инициативи като "Радетели за добро", спортни събития, подкрепа на талантливи деца и устойчива бизнес стратегия компанията изгражда култура, в която поставя в центъра хората, техния принос, личностно и професионално развитие и това да бъдат добри отвъд работата си.

---

А какви са другите положителни примери за корпоративна отговорност, можете да видите в специалната страница на проекта ни "Отговорният бизнес".