Цените на билета в маршрутните линии в София не следва да бъдат намалявани до тези на билета за градски транспорт и се очаква в най-скоро време да бъдат увеличени.

Това се посочва в анализ на състоянието на транспортното обслужване по маршрутните линии, внесен в комисията по транспортна инфраструктура на СОС от заместник-кмета Велизар Стоилов.

Няма искане от превозвачите по маршрутните линии да бъде увеличена максималната цена на билета, гласувана от Столичния общински съвет - 1,50 лева. Това заяви пред съветниците от комисията Стоилов, цитиран от БТВ.

По мнение на Столичната община, след разговори с фирмите, превозвачите не биха предприели стъпки за намаляването на цените за превоз поради завишаването на експлоатационните разходи заради нарастването на цените на горивата, резервните части, консумативите и работните заплати.

Седем от маршрутните линии в момента не се обслужват (38, 40, 41, 42, 43, 44 и 45) или предстои да бъде спряно обслужването им (13 и 49). Причината е недостатъчното им ползване от пътниците. По време на заседанието на комисията беше коментиран вариантът, според който обслужването по тези линии да бъде поето от "Столичен автотранспорт" след закупуването на малки автобуси.

Проверката на автомобилите, извършващи маршрутните превози, е установила, че всички коли са преминали през задължителните прегледи от ДАИ и отговарят на изискванията за обществен превоз на пътници.

Оборудването на маршрутните автомобили с GPS системи, според общината, е излишно засега заради икономическия интерес от извършваните превози от страна на превозвачите. Според анализа на общината, превозвачите са създали собствен контрол за стриктно спазване на разписанията по маршрутите. Единствената причина за разстройването на разписанията е трафикът в столицата, се посочва в документа.

Схемата за транспортно обслужване по маршрутните линии може да бъде оптимизирана след изработването на "Генерален план за движението в София".

Договорите на сегашните превозвачи по маршрутните линии изтичат през 2011 г., като изключение са договорите за линии с номера 39, 46, 47 и 48, които в момента превозвачите обслужват с анекси към договорите до следващи конкурси.