Това се посочва в анализ на състоянието на транспортното обслужване по маршрутните линии, внесен в комисията по транспортна инфраструктура на СОС от заместник-кмета Велизар Стоилов.
Няма искане от превозвачите по маршрутните линии да бъде увеличена максималната цена на билета, гласувана от Столичния общински съвет - 1,50 лева. Това заяви пред съветниците от комисията Стоилов, цитиран от БТВ.
По мнение на Столичната община, след разговори с фирмите, превозвачите не биха предприели стъпки за намаляването на цените за превоз поради завишаването на експлоатационните разходи заради нарастването на цените на горивата, резервните части, консумативите и работните заплати.
Седем от маршрутните линии в момента не се обслужват (38, 40, 41, 42, 43, 44 и 45) или предстои да бъде спряно обслужването им (13 и 49). Причината е недостатъчното им ползване от пътниците. По време на заседанието на комисията беше коментиран вариантът, според който обслужването по тези линии да бъде поето от "Столичен автотранспорт" след закупуването на малки автобуси.
Проверката на автомобилите, извършващи маршрутните превози, е установила, че всички коли са преминали през задължителните прегледи от ДАИ и отговарят на изискванията за обществен превоз на пътници.
Оборудването на маршрутните автомобили с GPS системи, според общината, е излишно засега заради икономическия интерес от извършваните превози от страна на превозвачите. Според анализа на общината, превозвачите са създали собствен контрол за стриктно спазване на разписанията по маршрутите. Единствената причина за разстройването на разписанията е трафикът в столицата, се посочва в документа.
Схемата за транспортно обслужване по маршрутните линии може да бъде оптимизирана след изработването на "Генерален план за движението в София".
Договорите на сегашните превозвачи по маршрутните линии изтичат през 2011 г., като изключение са договорите за линии с номера 39, 46, 47 и 48, които в момента превозвачите обслужват с анекси към договорите до следващи конкурси.
mc solaar
на 18.09.2008 в 20:45:00 #5господинчивци ,бе ! петролът е 95 $ !!! моля ви се ,измислете нещо по-правдоподобно като оправдание...
a man of sense
на 18.09.2008 в 19:51:16 #4Страхотно доверие имат собствениците на маршрутките на свойтв шофьори! Много рядко ми се налага да пътувам с маршрутка, но когато ми се е случвало, не съм видял шофьор, който да ми даде билет за пътуването! Давам пари, връщат ми ресто, но билет не ми се дава! Аз мислех, че само на мен не ми дават, защото имам вид на балък, но забелязах, че на никой не дават. Веднъж една дама си поиска билета. Шофьора така я изгледа, че тя сигурно е станала пишман за молбата си. А повечето шофьори са едни яки, такива. Ако, те заблъскат и ритат, лошо ти се пише! Правостоящи уж не се допуска да има в маршрутките! Да, ама не! Повечето от линийте са препълнени по всяко време с правостоящи! Контрола, както за всичко у нас - липсва! То, наистина контрол може да има, ако нивото на нарушенията е до 5%, за да се поддържа нивото. У нас нарушителите на правила, закони и наредби са повече от90% във всяка сфера на дейност! И Господ да дойде от небото, при толкова нарушители, не може да установи контрол и нетърпимост към нарушителите! Напротив! У нас вече има нетърпимост, към спазващите официалният ред!
Zlayer
на 18.09.2008 в 19:11:28 #3Бая парици правят - трудно ще фалират... Аз също не ги ползвам - не е нормално с такси да ми излезе до центъра 4 лв. а с маршрутка 1.50... Фащаме се с некой друг дето чака маршрутка - и си отиваме до центъра с такси на почти същата цена..., а ако се фанем трима - ще излезем и на печалба
Жиро
на 18.09.2008 в 19:11:11 #2Тези е най-добре да бъдат забранени. Най-идиотския и опасен начин за транспортиране...
FallenAngel
на 18.09.2008 в 18:37:20 #1причина за спирането била недостатачно ползване от пътниците за вас кое е достатачно бе да ви е. м. вътре хората да са наблъскани като сардини в консерва ли