От днес се въвежда в експлоатация позиция 1 на жп-линията "Димитровград-Харманли". Това е последната част от проекта за реконструкция и електрификация на жп линията "Пловдив-Свиленград".
В Симеоновград генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев официално преряза лентата на обекта, с което се постави крайната точка на строителните дейности.
Това е един от първите проекти с европейско финансиране. Той е един от най-мащабните и изпълнени с предизвикателства проекти за нашата компания, с който успяхме да покажем професионализма и желанието си да изграждаме нови, бързи и сигурни железопътни линии, които да са в услуга на гражданите, заяви инж. Ламбрев.
Линията е построена преди Освобождението на България. Реконструирана е през 1968- 70-та година, когато този регион се е водил гранична зона и съвсем не е бил с транспортни приоритети, подчерта генералният директор на НКЖИ.
Проектът е започнал през 2004 година като жп линията Пловдив-Свиленград и съответно и до турска и до гръцка граница предвиждал оптимизиране на трасето за 160 км в час. Тогава той е обявен за обект с национално значение. В него са вложени близо 867 млн. лева по програма ИСПА, по оперативна програма "Транспорт" и от национално съфинансиране.
Инж. Ламбрев изтъкна, че с гордост обявява проекта за завършен. "Днес се доближаваме с голяма крачка до своя приоритет, до 2020-2022 година, а именно да приключим направлението сръбско-българска граница през София и Пловдив до Бургас и до турската и гръцката граници", изтъкна още инж. Ламбрев.
Това ще бъде първият ни завършен високоскоростен коридор. След официалното откриване на жп отсечката гостите на събитието пътуваха по нея като скоростта на движение бе 160 км/час.