Случаят с липсващите сертификати за безопасност на влаковете на БДЖ, което ги прави незаконни, ще се разглежда от Върховния административен съд чак през октомври..
Дотогава се предвижда промяна на Закона за железопътния транспорт, с която изискването за срочни сертификати ще отпадне и влаковете ни ще се окажат изрядни.
През миналия септември Софийски административен съд потвърди заповед на бившия директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация" Симеон Ананиев, забраняваща движение на локомотиви и вагони с негодни сертификати. Според проверката 80 % от машините се оказват такива, защото документът трябва да се подновява на всеки 5 години.
Решението беше обжалвано от железниците пред ВАС, а от транспортното министерство заявяват, че ще променят закона и това изискване ще отпадне.
Транспортното министерство не желае да прати машините на проверка, защото трябва да плати 6 милиона лева за това на Института по транспорт, който се държи от Васил Божков. Според европейското законодателство срочните сертификати не са задължителни.
Panther
на 07.01.2011 в 14:19:34 #8По-коректно е загинали на пътникокилометър а не на брой пътувания. Но подобни данни много трудно се намират, а сега не ми се рови. И все пак съотношението си седи - приблизително 1000:1 брой на загиналите... Какво да си приказваме повече...
шемет
на 07.01.2011 в 13:55:50 #7Пантер, май малко си се пообъркал: http://www.iaja.government.bg/IAJI/wwwFWRAEA.nsf/subcontents.htm?ReadForm&cat=4379CC6F20EA344D002573A70057D20B&subcat=D2A8F0D4CADE602DC22574D5003BC5CB Там ги има по години.
nvm
на 07.01.2011 в 13:52:23 #6Коректно е да броят смъртни случаи/катастрофи да се съотнесе към общият брой пътувания.
Panther
на 07.01.2011 в 12:57:47 #5Ами дай да видим кое и е некоректното. Някакви цифри кажи, а не само празни приказки.
nvm
на 07.01.2011 в 12:44:10 #4Panther Статистиката ти е некоректна.
Panther
на 07.01.2011 в 12:05:11 #3БДЖ е най-сигурния транспорт в момента. Загиналите пътници и БДЖ персонал от 1990 насам са 24 (двадесет и четири) души. Загиналите при автомобилни катастрофи от 1990 насам са близо 22 000 (двадесет и две хиляди).
Dragunov7_62
на 07.01.2011 в 11:47:39 #2Каквито пътниците такива и влаковете
.някой се оплаквал че купетата били мръсни , ами как няма да са мръсни като се возят говеда които храчат,драскат, режат тапицерията на седалките , ритат и чупят вратите ,на всякъде отпадъци от семки и всякаква друга мизерия, докато се возят мизерници и влаковете че са мизерни.
Минувач
на 07.01.2011 в 11:34:43 #1Годишният технически преглед на леките коли сертификат за безопасност ли е???