Случаят с липсващите сертификати за безопасност на влаковете на БДЖ, което ги прави незаконни, ще се разглежда от Върховния административен съд чак през октомври..

Дотогава се предвижда промяна на Закона за железопътния транспорт, с която изискването за срочни сертификати ще отпадне и влаковете ни ще се окажат изрядни.

През миналия септември Софийски административен съд потвърди заповед на бившия директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация" Симеон Ананиев, забраняваща движение на локомотиви и вагони с негодни сертификати. Според проверката 80 % от машините се оказват такива, защото документът трябва да се подновява на всеки 5 години.

Решението беше обжалвано от железниците пред ВАС, а от транспортното министерство заявяват, че ще променят закона и това изискване ще отпадне.

Транспортното министерство не желае да прати машините на проверка, защото трябва да плати 6 милиона лева за това на Института по транспорт, който се държи от Васил Божков. Според европейското законодателство срочните сертификати не са задължителни.