Возим се в опасни автобуси. За това алармираха превозвачи и излязоха със сериозни искания пред транспортната комисия и министъра на транспорта Росен Желязков.

Те изразиха притесненията си за нерегламентирания превоз на пътници. Имат притеснения и за липса на субсидии за автобусния транспорт, както и от въвеждането на ТОЛ системата.

Нерегламентираният превоз довел до краен резултат - редица населени места без транспортно обслужване.

30% е нерегламентираният превоз в страната по официални данни. Според превозвачите обаче нерегламентираният превоз е водещ в страната. В същото време тези хора са без компетенции и са в сивия сектор. Не плащат данъци, но и са регистрирани в бюрата по труда. Легалните превозвачи търсят решение на проблема. Себахтин Исмаил от Съюза на автомобилните превозвачи посочи, че поне в последните години проблемът не се решава.

Автобусните превозвачи се обединиха в конфедерация

Автобусните превозвачи се обединиха в конфедерация

Така отговарят на опита със закон за се въведе автомобилна камара

70% е сивият сектор в международните линии, по думите му. Застрашаваме живота и здравето на хората, каза Исмаил. В последните години има 60 жертви на нелегален международен превоз, по думите му. Чудя се защо държавата се прави, че не вижда проблема, недоумява Исмаил и настоя за криминализиране на нелегалния превоз. Браншовата организация иска строги санкции за това в Наказателния кодекс.

В България 40% от автобусния парк не отговаря на изискванията за безопасност, по думите му. Автогарите в страната пък са превърнати в мафиотско сдружение за изнудване. Ние в бранша нямаме хора, оплака се още той. Нямало стимул за шофьорите. Скоро няма да имаме годни шофьори, изтъкна Исмаил. Нямаме сили, подчерта той. В цяла Европа нямало такива тежки условия за превозвачите като у нас, затова и те настояват за спешни мерки.

В същото време нямало контрол върху ученическите превози. 50% от шофьорите на ученически автобуси са пияни още от сутринта, според него. Нещата не били сложни, нужна била само воля.

Те дават срок на законотворците до 15 февруари да има конкретни текстове. Те също ще предложат текстове. В противен случай излизат на протест. Средно между 800 и 900 нелегални микробуса дневно пресичат границите ни. Тук решение Миролюб Столарски вижда в действията на Гранична полиция. Темата е сериозна, обясни председателят на комисията Халил Летифов. Той поиска превозвачите да дадат своите предложения. Как ще установим нерегламентиран превоз, попита той. Миролюб Столарски даде за пример германския опит. Там именно граничарите помагат. Практика е нелегалните превози да извозват до чужбина уж роднини. По думите му обаче има начини да се установи "роднинската връзка".

Превозвачи блокираха големите градове

Превозвачи блокираха големите градове

Браншът не иска месия

Трябва воля, нищо друго, съгласен е социалистът Георги Свиленски, според когото държава няма.

Някой печели от нерегламентирания превоз и държавата го прикрива, според червения депутат, който изтъкна: Проблемите си имат имена и те трябва да се кажат.

Свиленски се обърна към министъра с призива сега да се вземат мерки.

Герберът Станислав Иванов настоя да не се хвърля пепел върху държавата. Имало воля, но до 15 февруари едва ли щяло да се случи законодателството.