Седем национално представителни сдружения на автобусни превозвачи се обединиха в конфедерация
Тя е нова форма на сдружение на всички превозвачи с доброволно членство.
Целта на обединението е да защитава интересите на бранша, да елиминира превозвачи от сивия сектор, както и да работи съвместно с правителствените органи. Браншовата организация беше представена на пресконференция в БТА.
От конфедерацията съобщиха, че това обединение ще бъде със структура на отворена организация, която да даде възможности и на най-малките превозвачи, силно застрашени от фалити. Сред задачите пред конфедерацията са повишаване качеството на транспортните услуги в страната.
"Ще се стремим, доколкото е възможно да запазим цените и същевременно да повишим качеството на услугата", допълни Петър Захариев от Национално сдружение на автобусните превозвачи в България.
Председател на конфедерацията е Магдалена Милтенова, която допълни, че с това са оправдани очакванията както на правителството, така и на браншовите организации, които са в основата на това ново сдружение.
"Към настоящия момент ние сме се обединили по важните за бранша теми, около това, което ще помогне на потребителите и на държавата, която се опитва да регулира този вид дейност", заяви Милтенова.
По отношение закона за автомобилната камара тя коментира, че браншът няма нужда от закон.
"С тази конфедерация можем да отговорим на всички очаквания на колегите." Милтенова обясни, че лобистите за спорния закон също са поканени да членуват в новосъздадената конфедерация.
Припомняме, проектозаконът, предложен от депутата Станислав Иванов от ГЕРБ разсели превозвачите преди няколко месеца и те организираха редица протести - за и против предложенията за създаване на Автомобилна камара. Заради напрежението премиерът Борисов нареди проектозаконът да бъде изтеглен.
"Структурата на бранша е изключително сложна, изхождайки от факта, че около 80% от транспортните средства са собственост на малки транспортни фирми, които притежават 2-3 автобуса и не членуват в нито едно сдружение", изясни Ивайло Константинов - изпълнителен директор на Национално сдружение на автобусните превозвачи.
Той допълни, че тези превозвачи не са включени в общия брой фирми, които са част от конфедерацията.
"Ние подкрепяме всички мерки, които касаят изсветляване на бизнеса и сигурността на пътниците, стига да не са в колизия с европейското законодателство или с нормативната уредба в България", допълни Константинов.
Приблизително 150-200 фирми са представени от Конфедерацията.
По думите на зам-председателя Максим Петков транспортният сектор обхваща 1/5 от бюджета на страната, няма обаче точни данни какъв е процентът от БВП.
Милтенова изрази несъгласие с предлаганата за въвеждане продуктова такса за рециклиране, тъй като таксата ще се заплаща нерегламентирано за автобуси, които на практика извършват търговска дейност. Те не се използват за лична употреба и не могат да бъдат собственост на физическо лице.
По думите й всички тези проблеми възникват вследствие на това, че ние нямаме нормална комуникация между институциите и бранша.
"Надяваме се, че със създаването на конфедерацията този проблем ще бъде решен", каза пред журналисти председателят на новата организация.
"Ще предприемем конкретни мерки, които да представят цялостна концепция , така че да не действаме на парче, а да бъдем последователни", заяви Петров.
В рамките на месец ще бъдат изложени конкретните предложения на Конфедерацията, включително за ценообразуването на транспортните услуги.